آخرین اخبار

15. مهر 1403 - 13:08   |   کد مطلب: 28918
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین تاکید کرد:
خط مقدم در تامین سلامت غذایی مردم
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین ضمن ارائه عملکرد واحدهای دامپزشکی شهرستان فامنین در 6 ماهه نخست امسال گفت: دامپزشکان در ارتقای سلامت جامعه و کنترل بیماری‌ها و تأمین غذای سالم نقش کلیدی دارند.

بهروز شیرزادی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « آوای فامنین» به مناسبت روز ملی و هفته دامپزشکی با شعار «دامپزشکی، صد سال خدمت، یک قرن افتخار» از ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه افزود: ضمن اینکه تامین امنیت و سلامت غذای مردم شهرستان جز ارکان این اداره بوده و با حساسیت بالا در واحدهای دامپزشکی فامنین( بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، بهداشت عمومی، قرنطینه و … ) شرایط تحت کنترل است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین با اشاره به عملکرد مطلوب واحدهای دامپزشکی شهرستان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳و ضمن قدردانی از زحمات همکاران بیان داشت: در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام طی در سال ۱۴۰۳ در مجموع ۳۴۶ هزار و ۲۴۶ راس دام سبک و سنگین در این شهرستان برعلیه بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین انسان و دام با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی واکسینه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵۲۲ فقره گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی از مبداء شهرستان به سایر نقاط کشور صادر گردیده است و همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۲۳۸ فقره محموله شامل مواد خام دامی، نهاده‌های دامی، دارو و واکسن که وارد شهرستان شده که پس از بازدید تخلیه و توزیع گردیده است.

بهروز شیرزادی تصریح کرد: کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسین بهداشتی درسطح شهرستان انجام می‌شود که در همین راستا بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی در سطح شهرستان از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورهای خام دامی صورت پذیرفته است که در همین راستا بیش از ۵۱۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط و معدوم، بیش از ۱۱۰ مورد نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه انجام شده است.

وی با اشاره به کشتار ۲ هزارو ۵۷۲ رأس دام سبک و هزار۶۰۰ رأس دام سنگین در کشتارگاه دام گفت: گوشت‌های استحصالی با نظارت بازرسین بهداشتی پس از طی مراحل پیش سرد و نصب لیبل توسط خودروهای یخچال‌دار مخصوص حمل گوشت در سطح مراکز عرضه و قصابی‌های شهرستان‌های فامنین، رزن، درگزین و توابع آنها توزیع شده است.

بهروز شیرزادی عنوان کرد: در زمینه تشخیص و شناسایی دام های آلوده به بیماری‌های سل و بروسلوز نیز از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱ هزار و ۹۶۵ راس گاو و گوساله مورد تست سل و تعداد ۱هزار و ۲۷۹ راس مورد خون‌گیری در گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی انجام شده است.

وی در پایان متذکر شد: با قدردانی از زحمات و خدمات همه همکاران در عرصه سلامت غذایی برای سلامتی انسان و دام¬ با نهایت کوشش‏ و تلاش به ارتقای سلامت مردم جامعه قدم خواهیم برداشت.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار