آخرین اخبار

15. مهر 1403 - 9:06   |   کد مطلب: 28914
بازگشت همدان به لیگ برتر فوتبال بانوان کشور این روزها هیجان را بین دختران فوتبالدوست این شهر ایجاد کرده است اما تحقق این موضوع در گیرودار اما و اگرها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا، بانوان فوتبالیست همدانی آخرین بار سال ۹۳ در قالب تیم پاس تجربه حضور در لیگ برتر فوتبال زنان کشور را به دست آوردند، سالی که سکوی پرتاب خیلی از آن‌ها به تیم‌های مطرح و تیم ملی شد.

آخرین حضور بانوان پاس در لیگ برتر فوتبال بانوان به فصل ۹۴_۹۳ باز می‌گردد و پس از سقوط تیم آقایان پاس به لیگ یک، فعالیت تیم بانوان این باشگاه نیز به تعطیلی کشیده شد تا از گردونه لیگ برتر نیز کنار برود.

سالی که بانوان پاس با وجود مشکلات فراوان در لیگ برتر به مصاف حریفان با سابقه و متمول خود رفت و پس از آن ستاره‌هایی نظیر زهرا خواجوی، سمیرا لوینی، فریبا ترک، مرضیه نیک خواه و بسیاری دیگر از استعداد راهی سایر تیم‌های قدرتمند لیگ برتر و در نهایت تیم ملی شدند.

از آن سال به بعد فوتبالیست‌های مستعد همدانی در سایر تیم‌ها و خارج از استان فعالیت خود را ادامه دادند و در بین آن‌ها، فریبا ترک تصمیم به حضور در دوره‌های مربیگری گرفت تا در نهایت با گردهم آوردن نسل جدید استعدادهای فوتبال بانوان، از تیمی رونمایی کند که تجربه خود را در لیگ یک داشته است.

آیا همدان جایگزین تنگستان بوشهر می‌شود؟

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال زنان در سازمان لیگ برگزار شد و برنامه این مسابقات در اختیار ۱۰ تیم شرکت‌کننده قرار گرفت.

این در حالی است که مطابق هر سال قرار بود این مسابقات از اوایل مهر ماه آغاز شود اما با صعود تیم خاتون بم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، این رقابت‌ها با دو هفته تأخیر از ۲۷ مهر ماه آغاز می‌شود و نکات حائز اهمیت بسیاری دارد.

از نبود استقلال و پرسپولیس علی‌رغم تمام گمانه‌زنی‌ها تا احتمال انصراف تیم‌ها و حضور ستاره‌هایی در لیگ زنان که به جذاب‌تر شدن این مسابقات کمک بزرگی می‌کنند.

سپاهان اصفهان، تام اصفهان، شهرداری سیرجان، نماینده البرز، ستارگان سلیمی تنگستان بوشهر، پیکان تهران، خاتون بم، ملوان بندر انزلی، ایستا کردستان و پالایش گاز ایلام ۱۰ تیم حاضر در لیگ زنان ۱۴۰۳ هستند.

در این بین سپاهان، ملوان و گل‌گهر تنها باشگاه‌هایی هستند که به‌طور همزمان هم در لیگ برتر مردان و هم در لیگ برتر زنان حضور خواهند داشت و باوجود تمام شایعات و گمانه‌زنی‌ها خبری از تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر زنان نیست.

باید اضافه کرد که سال گذشته تیم پیکان هم در لیگ برتر مردان و زنان حضور داشت که با سقوط تیم مردان به لیگ دسته یک، حالا فقط تیم زنان آن‌ها در لیگ برتر حضور دارد.

سپاهان اصفهان و شهرداری سیرجان مهم‌ترین بازی هفته اول لیگ برتر طبق قرعه‌کشی است.

طی روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی‌بر انصراف دو تیم از لیگ برتر به گوش رسید که احتمال انصراف تیم ستارگان سلیمی تنگستان جدی‌تر است.

گفته می‌شود این تیم جنوبی که امسال به لیگ برتر صعود کرده دچار مشکلات جدی مالی است، از سوی دیگر، موضوع انتقال امتیاز تیم شهرداری سیرجان به گل‌گهر هنوز نهایی نشده و به همین دلیل، نام شهرداری سیرجان در قرعه‌کشی قرار داشت اما درصورتی‌که اتفاق خاصی رخ ندهد نماینده سیرجان با نام گل‌گهر وارد لیگ می‌شود.

همچنین نام جدید نماینده کردستان در لیگ فوتبال زنان، ایستا خواهد بود، این تیم فصل گذشته با نام «کانی» در لیگ حضور داشت. تلاش برای بقای تیم دختران کردستان در لیگ برتر هر سال ادامه دارد و با تغییر حامیان مالی، نام این تیم نیز به‌طور متوالی تغییر پیدا می‌کند.

بازیکنان همدان در سطح لیگ برتر هستند

مربی تیم فوتبال بانوان همدان نیز گفت: بازیکنان و مربیان این استان در سطح لیگ برتر هستند و تجربه لازم را برای حضور قدرتمند در این سطح از مسابقات داریم.

فریبا ترک افزود: امیدوارم با حضور تیم ما در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور موافقت شود و از هم اکنون بازیکنان با این انگیزه، تلاش مضاعف را در تمرینات دارند.

وی بیان کرد: آخرین دوره‌ای که همدان در لیگ برتر فوتبال کشور بود، بازیکن تیم پاس بودم و اگر حمایت‌ها در آن زمان بهتر انجام می‌گرفت، این تیم منحل نمی‌شد.

ترک اضافه کرد: در همان سال بازیکنان مستعد بومی همدان راهی دیگر تیم‌ها شدند و اکنون نیز در صف بهترین باشگاه‌های فوتبال و تیم ملی عضویت دارند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط لازم را برای حضور در لیگ برتر فوتبال کشور داریم و در صورت تایید نهایی، چند بازیکن غیربومی را نیز جذب می‌کنیم.

تکلیف نهایی تا پایان هفته

رئیس هیات فوتبال همدان نیز گفت: در تلاش هستیم تا همدان در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور حضور یابد و پیگیری لازم را داریم.

عباس صوفی افزود: تا پایان هفته جاری تکلیف حضور تیم همدان در لیگ برتر مشخص می‌شود، علاوه بر موافقت فدراسیون، باید شرایط مالی و سخت‌افزاری تیم نیز مشخص و مهیا شود.

وی اضافه کرد: تیم بانوان همدان هم اکنون در لیگ دسته یک فوتبال کشور حضور دارد و تمرینات این تیم در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در سطوح بالای لیگ کشور افتخار فوتبال استان در هر رده سنی است و اگر شرایط مهیا شود قطع به یقین این حضور در لیگ برتر بانوان نیز بسیار مثبت خواهد بود.

 

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار