آخرین اخبار

30. شهريور 1403 - 18:32   |   کد مطلب: 28873
فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان از اجرای بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه با شعار محوری «در راه فتح قله‌ایم» همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا، سردار مظاهر مجیدی روز جمعه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای بیان رشادت‌های رزمندگان برشمرد و افزود: فرهنگ جهاد و شهادت باید در زندگی جوانان و نوجوانان ما ساری و جاری شود تا بتوانیم به اهداف متعالی خود برسیم.

وی گفت: تبیین اهداف هشت سال دفاع مقدس یکی از ضروریات است که باید در سبک زندگی ما مورد توجه قرار گیرد تا جامعه بتواند در برابر هجوم فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان ایستادگی کند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان ضمن اشاره به شخصیت خانم دباغ او را فردی مبارز و انقلابی دانست و اظهار کرد: جایگاه زن در اسلام بسیار متعالی است ولی معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدشه‌دار کردن این جایگاه و ترویج بی بندو باری در جامعه، مقام بلند زن را تقلیل دادند تا بتوانند در راستای منفعت‌های شخصی خود از آن بهره ببرند.

سردار مجیدی، جوانان و نوجوانان را سرمایه‌های ایران اسلامی دانست و افزود: نقشه‌های شوم استکبار با هدف تغییر سبک زندگی برنامه‌ریزی شده و سعی دارد نسل جوان ما را منفعل سازد و آنان را از مسیر انقلاب منحرف کند.

وی اظهار کرد: تقدیر از پزشکان پیشکسوت دفاع مقدس، اعزام کاروان‌های راهیان پیشرفت، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعات مختلف، اعزام کاروان‌های خدمت رسانی به روستاها مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

به گزارش ایرنا، عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری« در راه فتح قله ایم» به شرح ذیل اعلام شد:

شنبه ۳۱ /شهریور/۱۴۰۳ با عنوان روز؛ پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی، معنویت

محور فعالیت ها: تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت، تبیین نقش ایمان، همبستگی و وحدت ملی آحاد جامعه در دفاع مقدس

یکشنبه ۱/مهرماه/۱۴۰۳ با عنوان روز؛ جوانان، علم و دانش پژوهشی

محور فعالیت ها: حضور دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی

دوشنبه ۲/ مهرماه ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ زنان، خانواده، سلامت

محور فعالیت ها:بزرگداشت سلامت- تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس

سه شنبه ۳/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی

محور فعالیت ها:روز ایثار و تجلیل از خانواده های معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران- دیدار از جانبازان و ایثارگران

چهارشنبه ۴/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان

محور فعالیت ها: اهمیت به آموزش عمومی و پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه ها در دوران دفاع مقدس، پاسداشت سربازان

پنج شنبه ۵/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی

محور فعالیت ها: تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان- تبیین بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی- عطرافشانی مزار شهدا

جمعه ۶/مهرماه/ ۱۴۰۳ با عنوان روز؛نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان

گفتنی است ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه ادامه دارد و در این مدت برنامه های متعددی از قبیل رژه نیروهای مسلح، برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان همزمان با سراسر برگزار می شود.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار