آخرین اخبار

20. شهريور 1403 - 9:50   |   کد مطلب: 28852
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای برخی شرکت‌های تولیدکننده و فرآورده‌های غذایی ترش مزه را به علت نداشتن اسناد و همچنین تعلیق، ابطال یا جعل اسناد مورد نیاز اداره کل فرآورده‌های غذایی غیرمجاز دانست و اسامی ترش مزه‌های غیربهداشتی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از سازمان غذا و دارو، آلوچه لواشک با نام های تجاری ساحل انزلی، کبری، ترشینه، تکدونه و بیتاتک به علت نداشتن مجوزهای لازم غیرمجاز شمرده می‌شوند.

همچنین لواشک های نازلار ترش، لاریسا، مامانی، ترش ناب و لواشک سنتی برپایه پوره میوه ساحل ترش درسا مشمول محصولات غیر مجاز هستند.

آلوچه های مهوین، آتی سون و ترشک های مجلسی فرآوری شده باغ فردوس وآلو شرابی قصر طلا نیز به دلیل عدم داشتن مجوزهای قانونی لازم غیرمجاز هستند.

این سازمان در اطلاعیه خود از مردم خواسته است در صورت مشاهده فرآورده‌های مذکور در سطح عرضه، مراتب را به اطلاع این سازمان برسانند یا نزدیک‌ترین معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی های سراسر کشور به خود را مطلع کنند تا نسبت به جمع آوری آن‌ها از سطح عرضه اقدامات لازم صورت گیرد.

 

تولید جایگزین مفید برای چیپس و پفک

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو از تولید جایگزین مفید برای تنقلات آسیب رسان به سلامت خبر داد و اظهارداشت: مصرف پفک، چیپس و تنقلات مشابه، به دلیل ترکیبات و فرآیند تولید خاص خود، می‌تواند عوارض متعددی بر سلامت انسان داشته باشد. این محصولات، که اغلب با روغن‌هایی در دماهای بسیار بالا پخته می‌شوند، ممکن است به تولید مواد مضر مانند پراکسیدها منجر شوند که با گذشت زمان و تحت تاثیر نور و حرارت، خطرات خود را بیشتر نمایان می‌کنند.

حسین رستگار ادامه داد: مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو در راستای وظایف ذاتی خود به تولید غنی سازی یک محصول جدید که در مقابل محصولات آسیب رسان به سلامت می باشد اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: این محصول که بر پایه حبوبات تولید و با ویتامین، مینرال ها و برخی مواد مفید دیگر غنی سازی شده، قرار است جایگزین تنقلات پرطرفدار آسیب رسان به سلامتی مانند چیپس، پفک و دیگر فراورده های مشابه شود.

 

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار