آخرین اخبار

12. شهريور 1403 - 10:41   |   کد مطلب: 28837
امام جمعه رزن تاکید کرد:
محبّت و مودّت به اهل‌بیت (ع)
امام جمعه رزن گفت: مهمترین وظیفه‌ ما به عنوان امت پیامبر اسلام (ص) این است که در طول زندگی خویش به اهل‌بیت (ع) مخصوصاً به هشتمین امام شیعیان محبّت و مودّت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌اکبر منصوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» ضمن عرض تسلیت ایام رحلت جانسوز حضرت پیامبراکرم (ص) و همچنین سبط اکبر امام حسن‌مجتبی کریم‌ اهل‌‌بیت (ع) و ثامن‌الحجج آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) افزود: همانطور که در آیات قرآن هم نازل شده، پیامبر اکرم (ص) هم فرمودند؛ مهمترین وظیفه‌ ما در قبال هدایت پیامبراکرم (ص) به عنوان امت پیامبر این است که در طول زندگی خویش به اهل بیت او، مخصوصاً در ایام موالید و ایام شهادت ائمه معصومین (ع) محبّت و مودّت داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان رزن بیان داشت: یکی از نشانه‌های محبّت و مودّت ما نسبت به اهل بیت در ایام شهادت این بزرگواران هست که ما در آستانه شهادت ثامن‌الحجج ولی‌نعمت کشورمان امام رضا (ع) قرار داریم.

وی اظهار داشت: یکی از نشانه‌های انجام این وظیفه یعنی در قبال هدایت پیامبر (ص) محبّتمان را به اهل بیت ایشان، مخصوصاً وجود نازنین امام رضا (ع) خدمت کردن است. خدمت به ایشان مانند رفتن به زیارت امان رئوف و بزرگوار و خدمت به زائر ایشان است.

 امام جمعه رزن ضمن اشاره به خدمت و مهمان‌نوازی مردم کشور عراق در اربعین حسینی به زائران امام سوم شیعیان (ع)، تصریح کرد: با خدمت به زائران امام رضا (ع) ما ایرانیان هم بتوانیم مانند دوست‌داران اهل بیت، در ایام شهادت امام رضا (ع) علاقه‌مندی خویش را نشان دهیم و مانند مردم عراق از جان و دل و همچنین مال برای خدمت به زوار امام حسین (ع) دریغ نداشته باشیم و بتوانيم در این ایام به زائران امام هشتم شیعیان خدمت کنیم.

 وی خاطر نشان کرد: در هر نقطه از این کشور عزیز قرار داریم در روز شهادت امام رضا (ع) نیت خدمت به شیعیان امام رضا (ع) داشته باشیم و که بحث فضیلت و پاداش زیارت امام رضا (ع) دو نکته رو باید توجه کنیم؛ اولین نکته اینکه بدانیم که زیارت اهل بیت مخصوصا زیارت امام رضا علیه السلام اجر و پاداش آن شفاعت در روز قیامت است.

 منصوری به مسئله معرفت در زیارت امام رضا(ع) و فضیلت و اجر زیارت به چند نمونه روایت از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند؛ پاره تن من در خراسان دفن می‌شود و هر کسی برای زیارت ایشان راهی آن محل شود خداوند متعال گناهانش را او می‌بخشد. روایت دیگری هم پاداش و فضیلت زیارت امام رضا (ع) را با هفتاد حج و هفتاد عمره مقایسه کرده است.

امام جمعه رزن باز روایتی از وجود مقدس امام رضا (ع) که می‌فرماید؛ هر کس مرا با دور بودن مقبره‌ام یعنی در آن زمان خراسان یک سرزمین دوری بود، بتواند زیارت کند روز قیامت در سه جای از هولناکی روز رستاخیز یاری می‌رسانم؛ اول، جایی که اعمال انسان‌ها به دست راست و چپ داده می‌شود. دوم، موقع رد شدن از پل صراط. سوم، در برابر میزان، آن صحنه که اعمال خوب بد، نیک و زشت ما را رصد می‌کنند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار