27. مرداد 1403 - 10:31   |   کد مطلب: 28811
امام جمعه رزن گفت: پیاده‌روی اربعین، تبیین فرهنگ عاشورا و زمینه‌سازی برای ظهور و جریان وحدت امت اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» با تکیه بر فرمایشات حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه‌و‌آله فرمودند؛ امام حسین (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است، افزود: درس آموزی از مکتب امام حسین (ع) به منزله کشتی نجاتی است که انسان را از انحرافات و سر درگمی رهایی داده و تا عاقبت بخیر شدن در دنیا و آخرت، هدایت خواهد کرد.

امام جمعه رزن با یادآوری سخن امام خمینی (ره) نیز در مورد قیام عاشورا و ماه محرم تأکید کرد: این خون سیدالشهدا (ع) بود که اسلام را زنده کرد و این ماه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. در شهرها و روستاها با برپایی هیئت‌های مذهبی و عزاداری در بحث تدین برای مجالس عزاداری امام حسین (ع) با شور حداکثری شرکت کرده و شعور حسینی را الگو قرار دهیم.

وی ادامه داد: تبیین وحدت‌بخشی و مسیر آزادگی حضرت امام حسین (ع) برای اقوام و مذاهب اسلامی در داخل کشور و دیگر ادیان مختلف خارجی را الگو قرار داده و مکتب اسلامی در زیر پرچم و بیرق سیدالشهداء (ع) که سرلوحه موضوع امر به معروف و نهی از منکر، وحدت بین مسلمانان و مقدمه ظهور را گسترش خواهیم داد.

امام جمعه رزن بیان داشت: قیام حضرت سیدالشهداء (ع) نمونه بارزی از جان‌فشانی در راه دفاع از دین خدا بود که دین اسلام در تاریخ زنده بماند. سبک زندگی حسینی در جامعه را باید به منزله کشتی نجات تبیین کرد چرا که هدایتگر انسان‌ها در دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام‌والمسلمین منصوری با اشاره به مکتب عاشورا که جلوه امید آفرینی در دنیا است، یاد‌آور شد: واقعه عاشورا و شهادت امام سوم شیعیان و ۷۲ تن از یارانش، در مقابل چندین هزار نفر از دشمنان را مقاومت ایستادگی شمرد و جنگیدن تا پای جان را برای احیاء دین اسلام مایه سرافرازی و سعادت ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت جاودانه امام حسین (ع) و یاران با وفایش، به تعبیری از پیروزی خون بر شمشیر بود و قیام حق علیه باطل را مقدمه پیروزی دین اسلام محمدی بر منافقان و لبیک به ندای حق دانست.

امام جمعه رزن در پایان متذکر شد: ما باید از ظرفیت پیاده‌روی اربعین حسینی و قیام حضرت سیدالشهداء (ع) برای تبیین مبانی اسلام محمدی در راستای ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان عالم در جهت شکست چهره اسلام داعشی و شیعه انگلیسی را برای نسل جوان آگاه‌سازی کنیم تا پایبند اسلام بوده و سعادتمند شوند.

انتهای خبر/ح

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار