28. مرداد 1403 - 15:29   |   کد مطلب: 28810
امام جمعه فامنین گفت: قیام امام حسین (ع) بر اساس وظیفه الهی بود تا برای امت اسلامی هدایتگر، نجات‌بخش و مایه عزت و افتخار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی غفاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» گفت: برای درک فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام در نگاه اول باید شخصیت ایشان را به عنوان امام معصوم شناخت، همانطور که در بیانات این امام معصوم در زمان امامت خود آمده، دشمنان اسلام برای پیشبرد اهدافشان تحریفات زیادی در دین اسلام ایجاد کرده بودند.

امام جمعه فامنین اظهار کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام احیای سنت پیامبر اسلام و باز گرداندن امت اسلامی به مسیر و راه اصلی و مقابله با انحرافات، مبارزه با ظلم، ستم و گمراهی بود تا مردم اصلاح شده و نجات یابند.

وی با یادآوری اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا تأکید کرد: حرکت امام‌معصوم از مکه به سرزمین کربلا برای شهادت نبود بلکه برای احیای دین اسلام که جای حق و باطل عوض و آزادگی از مردم گرفته شده بود که بعضی از یاران شناخت و بصیرت برای قیام را داشتند و با خبر از قصد امام واعلام آمادگی برای ایشان را کرده بودند.

امام جمعه فامنین بیان داشت: هدف امام باعث عزت و سربلندی مردم و حرکت در مسیر امامان و ائمه اطهار برای تضمین سعادتشان شروع شد و با واقعه عاشورا خاتمه یافت. پیاده‌روی اربعین فرصتی برای شناخت قیام امام حسین علیه‌السلام و ظهور امام زمان (عج) که منجی برحقش است ادامه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری با اشاره به واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) یاد‌آور شد: عزاداری و سوگوارها هر ساله در جایجایی کشور برگزار می‌شود که در این مراسمات فوائد معنوی و تأثیر‌گذار در تربیت نسل جوان در جامعه و اصلاح مکتب‌های تربیتی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بازماندگان کربلا از جمله امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با خطبه‌خوانی واقعه عاشورا را برای مردم تبیین کرده و گام مهمی برای افشای ماهیت قوم بنی‌امیه برای نسل‌های بعدی برداشتند.

امام جمعه فامنین در پایان با بیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام ۳۴ سال امامت کردند، متذکر شد: آن حضرت با احیا دین و امامت خود اسلام و مکتب اهل بیت علیه‌السلام را معرفی کرد و باعث شکست دشمنان شد.

انتهای خبر/ح

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار