26. مرداد 1403 - 15:04   |   کد مطلب: 28800
امام جمعه فامنین تاکید کرد:
نسل جوان را با مساجد مأنوس کنید
امام جمعه فامنین با ارزشمند دانستن جایگاه مسجد در جامعه از هیئت و امنای مساجد خواست تا برای جذب نسل جوان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی غفاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فامنین ضمن اشاره به تقوا، روز جهانی مسجد گرامیداشت و افزود: به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها در سال ۱۹۶۹ میلای که بیش از نیم قرن از آن می‌گذرد را محکوم و از خداوند‌ متعال عاجزانه برای نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف را مسئلت کرد.

امام جمعه فامنین با اشاره به فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام تصریح کرد: مسجد برای حل مشکلات مردم و آگاه سازی، معرفت افزایی و آموزش، راهبری سیاسی و اجتماعی بود که در زمان امامان را با محوریت مسجد صورت می‌گرفت و امروزه با کم لطفی جوانان روبرو شده است.

وی با بیان جايگاه مسجد خاطر نشان کرد: خداوند کسانی را در حال رفت و آمد به مسجد و اهل مسجد هستند را عزتمند می‌کند و ما باید به حال آنان غطبه یخوریم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی غفاری با تکیه بر حدیثی از امامان ادامه داد: هر کس خانه او مسجد باشد یعنی کسی که زیاد رفت و آمد کند خداوند او در بین مردم سرافراز و عزیز مردم می‌نماید.

وی یادآور شد: امام رحمت‌الله علیه هم حرکت عظیم انقلاب اسلامی را از مسجد و به کمک این مردم و جوانان پی‌ریزی و به ثمر رسانند، پس مسجد پایگاهی برای شروع مکتب حضرت امام خمینی رحمت‌الله و ادامه راه وی است.

خطيب نماز جمعه فامنین افزود: این مکان مقدس جایی برای محرومیت زدایی و کمک به مظلومان بوده و اصل عزاداری‌ها و هیئت‌های مذهبی در مساجد شروع شده و ادامه خواهد داشت.

وی متذکر شد: بعضی از هیئت‌های مذهبی اخیراً در جاهای مانند خانه و محوطه‌های خاص عزاداری می‌کنند و این پسنده نیست، چرا که عزاداری برای امامان در مساجد می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری فضلیت فعالیت در مساجد را ارزشمند دانست و تصریح کرد: هیئت‌ و امنای مساجد در تلاش باشند تا نوجوانان و جوانان را برای رفت و آمد به مسجد‌ها با رعایت حرمت‌ها و فاصله‌ها بین پیر غلامان مأنوس و جذب کنند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار