23. مرداد 1403 - 10:30   |   کد مطلب: 28796
با خواص بی‌نظیر گیاه نسترن بیشتر آشنا شوید؛
گیاه نسترن بهترین داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی
کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه گیاه نسترن برای افرادی که زیاد سرما می‌خورند و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار مفید است، گفت: این گیاه در بهبود آنفولانزا نیز تأثیر دارد و مملو از ویتامین ث است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از عصر همدان، میلاد ذهبی با اشاره به خواص بی‌نظیر گیاه نسترن، گفت: گیاه نسترن از خانواده گل رُز و یا گل محمدی است که به آن نسترن یا گل رُز وحشی نیز می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه گیاه نسترن در طبیعت اطرافمان وجود دارد، افزود: این گیاه دارای میوه‌هایی است که قسمت اصلی گیاه نسترن هستند و کاربرد دارویی دارند.

کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: در اصل ته‌مانده کلاله نسترن که قرمز رنگ است قسمت اصلی گیاه بوده و اگر به صورت دمنوش مصرف شود دارای طعمی ترش مزه است.

ذهبی با بیان اینکه این گیاه دارای ویتامین ث بالایی است، عنوان کرد: یکبار مصرف کردن این دمنوش برابری می‌کند با خوردن چند پرتقال در نتیجه برای بدن بسیار مفید است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که حساسیت و آلرژی فصلی دارند باید از خوردن این گیاه بپرهیزند، گفت: مصرف گیاه نسترن باید زیر نظر پزشک باشد و اگر فردی با مصرف آن دچار خارش گلو، سرفه و عطسه شد باید مصرف را قطع کند.

کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به اینکه مصرف گیاه نسترن برای مادران شیرده و باردار مجاز نیست، افزود: همچنین کودکان زیر هفت سال نیز نباید از این دمنوش گیاهی استفاده کنند.

ذهبی با بیان اینکه در مجموع هفته‌ای یک الی ۲ مرتبه می‌شود از این دمنوش استفاده کرد، تصریح کرد: مصرف بیشتر دمنوش باید با نظر پزشک یا مشاور تخصصی باشد.

وی خاطرنشان کرد: این گیاه برای افرادی که زیاد سرما می‌خورند و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار مفید است و در بهبود آنفولانزا نیز تأثیر دارد.

کارشناس گیاهان دارویی در پایان گفت: بهتر است که دانه‌های گیاه نسترن را به صورت سالم دَم کنید و از شکستن آن هنگام دَم کردن بپرهیزید چراکه داخل این دانه پره‌هایی وجود دارد که موجب حساسیت می‌‌شود.

انتهای خبر/ .

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار