23. مرداد 1403 - 8:17   |   کد مطلب: 28795
سوخت مازوت با آلودگی بالا برای شهرستان فامنین و روستاهای اطراف بلکه برای شهرستان‌های همجوار هم مشکلاتی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» انرژی برق تولیدی توسط نیروگاه جوابگوی نیاز استان نیست و متناسب با نیاز استان و تولید شبکه از نیروگاه‌های سایر استان‌ها برای تامین برق مشترکان استان استفاده می‌شود.

معاون تولیدی نیروگاه برق شهید مفتح در رابطه با مطرح شدن موضوعاتی همچون انتقال برق نیروگاه شهید مفتح به استان‌های دیگر افزود: این نیروگاه هم مانند بقیه نیروگاه‌ها به شبکه سراسری برق متصل بوده و در فصل تابستان و نیمی از سال که مصرف برق استان افزایش می‌یابد، برق تولیدی کفایت استان را هم نمی‌دهد و چون به شبکه سراسری متصل هستیم گاهاً تبادل برقی هم داریم.

پی نوشت: سال‌هاست که مازوت سوزی در نیروگاه شهید مفتح موجب آلودگی شدید هوای منطقه می‌شود که متاسفانه این رویه تنها به فصول سرد سال اختصاص نداشته و در فصل تابستان هم شاهد مازوت سوزی در این نیروگاه هستیم و بدتر اینکه در روزهای اخیر شاهد قطعی برق در نقاط مختلف همدان و حتی نزدیک‌ترین شهرستان به‌لحاظ مصافت شهرستان به نیروگاه هستیم که اعتراض شهروندان را به همراه دارد.

این‌در حالی است که طرح ممنوعیت مازوت سوزی نیروگاه در بقیه استان‌ها در کارگروه ملی برای کاهش آلودگی به تصویب رسیده است.

مضرات مازوت: سوختن مازوت به انتشار گاز سمی دی‌اکسید‌ گوگرد (SO2) منجر می‌شود که مقادیر زیاد آن سلامت انسان را با خطرهای جدی مواجه می‌سازد. مقدار استاندارد دی‌اکسید‌ گوگرد موجود در هوا 10ppb است و چنانچه هوایی که تنفس می‌کنیم، حاوی مقادیر بیشتری از SO2 باشد، مشکلات متعددی را تجربه خواهیم کرد.

احساس سوزش در بینی و گلو، مشکلات تنفسی، درد قفسه‌ی سینه و افزایش احتمال بیماری‌های قلبی و قرمزی چشم، ازجمله علائمی هستند که در‌ صورت قرارگرفتن در‌معرض غلظت اندک دی‌اکسیدگوگرد با آن‌ها مواجه خواهیم شد.

لذا از مسئولین کشوری و استانی در جهت رفع این مشکل و مساعدت در پیگیری اعتراضات و دقدقه‌های اهالی شهروندان در منطقه تلاش و یاری کنند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار