20. مرداد 1403 - 10:41   |   کد مطلب: 28794
فرماندار فامنین تاکید کرد:
زنان، الگوی برتر تاریخ اسلام
فرماندار فامنین با مهم شمردن شخصیت محوری زنان در جوامع اسلامی به جایگاه والای این قشر تاثیرگذار در فرهنگ اجتماعی خانواده و نقش آفرینی در سیاست اشاره کرد.

سیدروح‌الله حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقش و جایگاه زنان در جوامع دینی، مذهبی و عرصه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش والایی زنان اظهار داشت: هنگامی که تاریخ اسلام را مرور می‌کنیم به نقش و جایگاه آنان در دین مبین اسلام بیشتر پی می‌بریم. لذا وجود حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و اهل بیت امام حسین علیه‌السلام در تعیین و تبیین دین اسلام نقش برجسته‌ای بوده و اهمیت زندگی و تاثیرگذاری آنان نمایان می‌گردد.

فرماندار فامنین بیان کرد: اهل بیت امام حسین علیه‌السلام چه در نقش مادر و تربیت فرزند و چه در تببین دین اسلام از درجه و جایگاه رفیعی برخوردار بودند. سبک زندگی و مدیریتی آنان با فرهنگ غلط اعراب جاهلیت در آن زمان همخوانی نداشت و زنان در جایگاه واقعی خود نبودند.

وی افزود: در جوامع امروزی هم این قشر تاثیرگذار و ارزشمند در جایگاه واقعی خود آنچنان باید و شاید قرار ندارند. بخصوص در کشورهای غربی که به عنوان ابزار، تبلیغ، کار و یا مسائل دیگر ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس باید به اینکه توجه داشت که درصد قابل توجهی از انسان‌ها در کره زمین از قشر زنان بوده و از عوامل اصلی فرهنگ‌ و تربیت در جوامع هستند.

در ادامه سید روح‌الله حسینی با تاکید بر سبک زندگی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله‌‌العالی خاطرنشان کرد: امامین انقلاب به این قشر از جامعه با دید ارزشمند و تاثیر گذار نگاه می‌کردند و زنان هم در دوران انقلاب نقش موثری داشتند مانند سرکار خانم دباغ که تاثیر گذار در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و در زمان دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشت. اژ بانوان ثاثیرگذار می‌توان به فرنگیس حیدری، سیده‌زهرا حسینی و معصومه آباد اشاره کرد.

فرماندار فامنین با اشاره به نقش زنان و همسران در جوامع امروزی در خانواده ایراتی تصریح کرد: امروزه نقش این قشر موثر در عرصه‌های مختلف از جمله، جهاد علمی و فرهنگی، تربیتی و فرزندآوری زنان در انقلاب اسلامی در قالب برای پیشرد اهداف و سیاست‌های انقلاب اسلامی است.به برکت وجود انقلاب اسلامی کرامت زنان از ایفای نقش حداقلی به نقش حداکثری و حضور فعال و پر رنگ در عرصه‌های مختلف کشوری تبدیل شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه زنان اظهار داشت: امیدواریم با تلاش و کوشش همه مسئولین بانوان این سرزمین به جایگاه واقعی و اصیل خود دست‌یابند که این مانع به ثمر نشستن نقشه شوم دشمنان برای به انحطاط کشاندن زنان و خانواده ایرانی می‌گردد. انقلاب اسلامی به زنان اجازه رشد و شکوفایی در تمام عرصه‌های مختلف از جمله تحصیل، مشاغل مهم کشوری، کار آفرینی و غیره داد.

وی در پایان متذکر شد: زنان کشور ما امروزه در جهان از لحاظ علمی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی و... الگو بوده و شاهد این موضوع هستیم که قشر زنان در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته و مشاغل مهمی را سکان‌داری می‌کنند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار