22. مرداد 1403 - 12:58   |   کد مطلب: 28793
مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین خبر داد:
تزريق واکسن پنوموکوک نوزادان در شهرستان فامنین
واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان ۲ ماهه در مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت شهرستان فامنین بصورت رایگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» آرش مفرح‌ذات ضمن توصیه به خانواده‌ها و اغنا سازی والدین به تزريق واکسن پنوموکوک از تمام والدین شهرستان فامنین خواست اگر شیرخوارگان دوماهه دارند، می‌توانند این واکسن را به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت شهری، خانه‌های بهداشت روستایی دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان فامنین بیان داشت: تزریق این واکسن در سه دوره، ابتدا در ۲ ماهگی نوزاد سپس ۴ ماهگی و بار سوم در ۱۲ ماهگی صورت می‌گیرد و شروع این واکسیناسیون برای نوزادان از ۲ ماهگی است.

وی افزود: دسترسی به این واکسن قبل از این طرح صرفاً با هزینه‌های گزاف قابل تهیه بود ولی با توکل به خدا و تلاش دانشمندان کشور ایران اسلامی این واکسن به طور رایگان در اختیار خانواده‌های ایرانی گمارده می‌شود.

در ادامه مونا عزیزی خاطرنشان کرد: واکسن پنوموکوک از بیماری‌های بسیار عفونی و باکتریال همچون سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی، عفونت‌های مفصلی و استخوانی عفونت خون و حتی عفونت مغزی جلوگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه به ترکیبات واکسن و باکترهای تضعیف شده است هیچ تداخلی با سایر واکسن‌ها نداشته و والدین گرامی می‌توانند به طور همزمان با سایر واکسن‌های ۲ و چهار، ١٢ ماهگی نوزاد خود را ترزیق نمایند.

لینک ویدئو مصاحبه تصویری..
https://www.aparat.com/v/pooo2v5

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار