آخرین اخبار

7. مرداد 1403 - 17:01   |   کد مطلب: 28765
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: سه مرکز خرید تضمینی در شهرستان فامنین کار تحویل گرفتن گندم از کشاورزان را بر عهده‌ دارند و تا امروز ۲۵ هزار تن گندم تحویل این مراکز خرید شده است.

منصور خزائی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین»، اظهار کرد: کار برداشت گندم توسط کشاورزان شهرستان از اواخر تیرماه شروع‌ شده و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کیفیت گندم شهرستان فامنین مرغوب بوده و این شهرستان یکی از تولید‌کنندگان گندم در استان محسوب می‌شود، افزود: برای جمع‌آوری و سهولت در کار کشاورزان سه مرکز خرید فامنین، تجرک و زرقان برای تحویل گندم، کلزا و جو تولیدی کشاورزان فعال است.

خزائی تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی فامنین بر نحوه کارکرد کمباین‌ها و نحوه تحویل گندم و محصول به مراکز خرید نظارت داشته و در تلاش هستند تا در نزدیک‌ترین زمان وجه خرید تضمینی گندم و سایر محصولات به‌ حساب کشاورزان واریز شود.

رئیس جهاد کشاورزی فامنین ادامه داد: تا امروز ۲۵ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است و حدود ۱۶۵ هزار تن محصول کلزا نیز توسط کشاورزان به مرکز خرید کلزا در روستای تاوه تحویل داده‌ شده است و پیش بینی می‌شود تا ۲۲۰ تن کلزا تولید گردد، در ادامه تولید گیاه گلرنگ هم ۲۵ تن از ۵۰ هکتار پیش‌بینی شده است، در ضمن مرکز خرید جو در روستای سراوک نیز بیش از ۵۶۰ تن خرید محصول جو شهرستان را در کارنامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو گندم تعیین ‌شده و دولت نیز به پرداخت سریع مبلغ تاکید دارد.

خزایی یادآور شد: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۳۵ هزار ۵۰۰ هکتار دیم در شهرستان کاشته شده بود که پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰ هزار تن گندم در سطح شهرستان را داریم.

به گفته وی؛ ۲۲۰ دستگاه کمباین در سطح شهرستان تا پایان برداشت محصولات و تحویل آن به کارشناسان این نهاد آماده بوده و مراکز خرید نیز آماده دریافت محصول هستند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار