آخرین اخبار

5. مرداد 1403 - 23:06   |   کد مطلب: 28758
امام جمعه فامنین گفت: برکات نماز جمعه، مبدأ جمعه بودن آن است و آسیب‌های شیطانی و گناهان را از قلب پاک کرده و به پشتیبانی نمازگزاران مشکلات را پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی‌_سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فامنین با اشاره به آثار تقوا که جلوی خدعه‌ها و حیله‌های شیطان را می‌گیرد، افزود: نماز جمعه یک اهرم حکومتی نیرومند و سیاسی برای ایجاد همبستگی و وحدت در بین مردم کشور ایران اسلامی بوده تا عدل را برپا نگه دارد.

وی گفت: در هفته پیش‌ رو سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب با حکم امام خمینی (ره) می‌باشد و این روز را گرامی می‌داریم و چون نماز جمعه متعلق به همه آحاد ملت بوده و با یک فرد و جناح خاص نمی‌تواند نماز جمعه شکل بگیرد و حضور شما عزیزان تقویت کننده نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری افزود: یکی از برکات نماز جمعه، مبدأ جمعه بودن آن می‌باشد و حضور و پشتیبانی شما عزیزان در نماز جمعه باعث حل مشکلات شهرستان می‌شود.

امام جمعه فامنین افزود: نماز جمعه مانع اِستَحواض (تسلط یافتن) فردی و اجتماعی شیطان بر مردم است و نمازهای روزانه جلوی اِستَحواض فردی و نماز جمعه نیز جلوی اِستِحواضِ اجتماعی شیطان را می‌گیرد و یکی از راه‌های جلوگیری از فتنه دشمن برپایی نمازجمعه می‌باشد و اِستِحواضِ اجتماعی خیلی خطرناک‌تر از اِستِحواضِ فردی است.

وی افزود: نباید عبادت‌های اجتماعی از جمله نماز جمعه را فراموش کنیم و خاصیت نماز جمعه کینه زدایی بوده و با آن دل‌ها به هم نزدیک شده و شیطان را مایوس می‌کنند.

خطیب نماز جمعه فامنین ادامه داد: نماز جمعه لطافت روح و نشاط معنوی را برای  نمازگزاران به ارمغان می‌اورد و همکاری مردم حل مشکلات عمومی در جامعه به همراه دارد. 
 

وی در پایان متذکر شد: نماز جمعه یک فریضه عمومی است، تا مردم موعظه شوند و از معصیت در برابر خدا هراس داشته باشند و نیازها و دستوراتی که به اصلاح مردم و جلوگیری از فساد جامعه‌ اسلامی مرتبط است اعلام می‌شود.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار