آخرین اخبار

18. تير 1403 - 15:10   |   کد مطلب: 28652
مدیر جهاد کشاورزی فامنین با اشاره به آغاز برداشت گندم در این شهرستان پیش بینی کرد ۸۰ هزار تن از این محصول استراتژیک امسال از مزارع این شهرستان برداشت شد.

منصور خزائی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برداشت گندم شهرستان در این شهرستان آغاز شده است،افزود: از ۳۷ هزار و ۵۵۶ هکتار گندم کشت شده در شهرستان ، ۳۳هزار و ۷۴۳ هکتار به کشت گندم دیم و سه هزار و ۸۱۳ هکتار گندم آبی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: سطح کل مبارزه سن مادر و پوره سن سال زراعی جاری در مزارع گندم و جو ۴۰ هزار و۵۵۱ هکتار است که از این سطح ۳۴ هزار و ۴۳۰ هکتار از مبارزه انجام شده در مزارع کشت گندم طی دو مرحله در زمان مبارزه با سن مادر و پوره سن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین افزود: در چهار سال زراعی متوالی کشاورزان دیم کار این شهرستان متحمل خسارت خشکسالی بودند که و با مجموع بارش ۲۶۵.۴ میلیمتری در سال زراعی جاری شاهد افزایش چشمگیر تولید محصولات دیم هستیم و پیش بینی می شود که متوسط عملکرد گندم دیم یک و نیم تن در هکتار و متوسط عملکرد گندم آبی پنج و سه دهم تن در هکتار باشد.

وی همچنین پیش بینی کرد: بیش از ۲۰ هزار تن از گندم تولیدی تحویل مراکز خرید شهرستان شود که نسبت به تحویل بیش از ۶ هزار تن گندم در سال گذشته به مراکز خرید افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

خزائی یاد آور شد: سه مرکز خرید در این شهرستان فعال است که حدود هشت و نیم هزار تن گندم با قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم ۱۷۵ هزار ریال خریداری کرده اند.

این مسوول ادامه داد: با توجه به ظرفیت محدود انبارهای خرید گندم شهرستان درصدد هستیم که انبار تعاونی تولید تاوه نیزپس از پایان خرید کلزا به این انبارها اضافه شود.

وی در ادامه گفت: این مراکز خرید از لحاظ تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مجهز هستند تا به طور دقیق و کامل با استناد به اطلاعات ثبت شده بهره برداران در سامانه جامع پهنه بندی ومدیریت داده های کشاورزی کار خرید به درستی انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین یادآور شد: تعداد کمباین های فعال بومی و مهاجردر منطقه۲۳۰ دستگاه است و اکیپ بخش دولتی با همکاری شرکت خصوصی رایان دشت در عملیات نظارت و کنترل ضایعات با هدف افزایش کیفیت برداشت با حداقل ضایعات محصول برداشت شده در منطقه فعالیت دارند.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار