به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» به نقل از ایسنا، رسول شیدایی اظهار کرد: دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
شیدایی با تاکید بر اینکه دانشآموز یا اولیا دانشآموز از رجوع به کافینتها پرهیز کنند، افزود: مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: بهمنظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتابهای درسی، ثبت سفارش کتابها از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه کتابهای درسی، بر اساس سفارشات ثبتشده در سامانه، توزیع میشود، بیان کرد: والدین در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانشآموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.
شیدایی با بیان اینکه کتابهای درسی دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود، خاطرنشان کرد: دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، شش رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.
انتهای خبر/.
دیدگاه شما