آخرین اخبار

30. خرداد 1403 - 10:56   |   کد مطلب: 28571
نایب رئیس مجلس:
شهید رئیسی مرد اخلاق بود
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی مرد اخلاق بود، او هیچگاه حرف ناصحیح بر زبان جاری نساخت و هدفش فقط خدمت به مردم و جلب رضای الهی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه آیین گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار “سهم من در تداوم حیات” افزود:شهید رئیسی برای جلب رضایت مردم بسیار تلاش کرد و او در این مسیر برای خودش چیزی نخواست.

وی تاکید کرد: او هیچگاه تیر به سمت صورت دیگران پرتاب نکرد و توهین و تهمت ها را با توهین پاسخ نداد چرا که اخلاق مدار بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: آیت الله رئیسی در راه رضای خدا و جلب نظر مردم تلاش زیادی کرد به طور حتم کسی که برای خدا کار می کند خدا او را خوشنام می کند و رئیسی خوشنام از دنیا رفت .

حاجی بابایی با بیان اینکه مجلس حامی محیط زیست در تصویب ردیف های اعتباری مورد نیاز بوده گفت: برخی مواقع این سازمان مظلوم واقع شده و فشارهایی به محیط زیست برای تایید برخی طرح ها وجود دارد.

وی افزود: مسوولان همدان در اجرای طرح ها منطبق بودن آن با مسایل زیست محیطی، تاثیر نگذاشتن بر روی وضعیت کیفی هوا را مد نظر قرار دادند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیران می توانستند صنایع فولاد پر آب بر را در همدان مستقر کنند اما به جای آن ایجاد شهرک فناوری های برتر را پیگیری کردند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی کشت و تاثیر مثبت آن بر محیط زیست، افزود: رعایت الگوی کشت در بخش کشاورزی مد نظر باشد یعنی به جای کشت محصول پر آب بر چغندر باید دانه روغنی کاشت که علاوه بر صرفه مالی ، آب نیز حفظ می شود.

حاجی بابایی اظهار کرد : ۸۰ میلیارد متر مکعب آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود که رهبر فرزانه انقلاب با ابلاغ سیاست کلی خواستار کاهش این میزان به ۷۰ میلیارد متر مکعب شدند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

پیوست زیست محیطی اولویت اول توسعه در همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان نیز در ادامه گفت: ۹۷ درصد طرح های صنعتی این استان به سمت توسعه پایدار سوق یافتند و همه طرح های سال گذشته دارای پیوست زیست محیطی بودند.

سیده مریم محمدی افزود: هر جا طرحی با اهداف محیط زیست مغایر بود با همفکری و تضارب آرا آن را با محیط زیست همسو کردیم.

وی یاد و خاطره شهید جمهور را گرامی داشت و گفت: رئیس دولت سیزدهم در هر جا و منصبی که حضور داشت و خدمت کرد همواره حامی، حافظ و نگهدار محیط زیست بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: شهید رئیسی ابتدای کار خود در دولت سیزدهم را با آزادسازی حریم سواحل آغاز و دستور ویژه و قاطعی در این باره دادند.

محمدی اضافه کرد: این شهید والامقام برنامه های خوبی در راستای حکمرانی آب داشتند که امید می رود مسوولان دولت بعد نیز توجه به انفال را در راس برنامه ها قرار دهند.

وی ادامه داد: برای ایجاد دغدغه در اذهان و افکار همه مسئولان و در راستای اصل پنجاه قانونی اساسی مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست هر سال برگزار می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: طبق شعار هفته محیط زیست (سهم من در تداوم حیات)، بر اساس سیاست های ابلاغی رهبری و اصل پنجاه قانون اساسی همه مردم سهم عرفی و شرعی در برابر محیط زیست دارند.

محمدی افزود: همدان با وجود اینکه صنعتی نیست اما در تصفیه پساب ها در حوزه صنعت با همکاری بخش صنعت کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۱ تصفیه خانه بزرگ در دولت سیزدهم افتتاح و دهها تصفیه خانه بازسازی و بهسازی و با استفاده از علم نوین به چرخه فعالیت بازگشتند.

این مسوول خاطر نشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن پسماند سال گذشته در همدان مدیریت شد به گونه ای که همدان جزو استان های نخست کشور در مدیریت پسماند قرار گرفت.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار