آخرین اخبار

17. خرداد 1403 - 14:14   |   کد مطلب: 28541
رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه گفت که ایران به طور کامل به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل می‌کند و آن‌ها را نقض نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از عصر همدان؛ رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین چهارشنبه در نشست با روسای خبرگزاری‌های خارجی که توسط خبرگزاری دولتی تاس در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار شد، در واکنش به قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران گفت «از نظر ما، ایران به طور کامل به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل می‌کند و آن‌ها را نقض نمی‌کند».وی افزود «ایالات متحده به طور یکجانبه از برجام خارج شد و اروپایی‌ها همچنان از ایران خواستند به تعهدات خود عمل کند. این مسخره است».

پوتین در ادامه گفت که موضع کشورش تبعیت از برجام و عدم درخواست تعهدات اضافی از یکدیگر است و افزود «ما از ایران خواستیم که آرام بماند و به برجام پایبند باشد، اما همیشه به این فکر می‌کردیم که چگونه می‌توانیم برجام را پیش ببریم؟»وی گفت که «سازوکارهای جدیدی باید پیدا شود و نمی‌تواند اینطور باشد که یک دولت توافقی امضا کند و دولت بعدی آن را زیر پا بگذارد؛ این که توافق نیست!»او بار دیگر تاکید کرد ایران به تمام تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده و حق مشروعی برای استفاده از انرژی هسته‌ای دارد و غرب باید این موضوع را به رسمیت بشناسد.به گفته پوتین در غیر این صورت، «شاید ایران نیز از اجرای تعهدات خود دست بکشد».
پوتین در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد با رئیس‌جمهور جدید ایران که طی انتخابات آتی بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی انتخاب خواهد شد، دیدار کند. وی گفت «منتظر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران هستیم. امیدوارم با رئیس‌جمهور جدید ایران در محل برگزاری رویدادهای بین‌المللی - سازمان همکاری شانگهای و بریکس - دیدار کنم. مطمئنم که زبان مشترکی پیدا خواهیم کرد و بر روی اجرای تمام برنامه‌هایی که توسط رئیس‌جمهور رئیسی ترسیم شده بود، کار خواهیم کرد».رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که روابط مسکو و تهران به شکل بسیار خوبی در بسیاری جهات در حال توسعه است.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار