آخرین اخبار

17. خرداد 1403 - 14:08   |   کد مطلب: 28540
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین سطح کشت محصولات زراعی و باغی فامنین را در سال زراعی جاری حدود ۵۵ هزار هکتار در قالب الگوی کشت دانست و گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود ۶ هزار و ۸۸ تن انواع کودهای یارانه‌دار ازته، فسفاته و پتاسه توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از فارس همدان، منصور خزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن شهید پورش همدانی سطح کشت محصولات زراعی و باغی فامنین را در سال زراعی جاری حدود ۵۵ هزار هکتار در قالب الگوی کشت دانست و اظهار کرد: کشت غالب این شهرستان غلات آبی و دیم است. وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود ۶ هزار و ۸۸ تن انواع کودهای یارانه‌دار ازته، فسفاته و پتاسه در فامنین توزیع شده است گفت: این میزان در قالب سهمیه پاییزه، سرک، بهاره، طرح جهش تولید و سهمیه باغ توسط کارگزاران مجاز این شهرستان تهیه و توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: از این میزان ۵ هزار و ۳۸۸ تن انواع کود ازته و ۵۱۰ تن انواع کود فسفاته و ۱۹۰ تن انواع کود پتاسه برای تغذیه کودی کشت‌های زراعی و باغی توزیع شده است. وی با اشاره به اینکه توزیع کود صرفا از طریق سامانه پایش کود و با صدور حواله الکترونیکی توسط ۱۰ کارشناس به عنوان کاربران سامانه توزیع می‌شود گفت: سهمیه کود شهرستان از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و بخش کمتری نیز از طریق سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی‌های تولید استان متناسب با زمان مصرف برای بهره‌برداران شهرستان تامین شده است.

 

خزایی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده بهینه و به موقع از کودهای کشاورزی در افزایش راندمان محصول تا درصد بالایی تاثیرگذار است. وی با بیان اینکه توزیع کود سرک و بهاره تا پایان سال زراعی جاری ادامه خواهد داشت اضافه کرد: کودهای تخصیصی با توجه به سطوح کشت اعلام شده در سامانه صدور حواله الکترونیکی کود جهت توزیع بین بهره‌برداران بارگزاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین ادامه داد: نظارت مستمری بر مقدار و نحوه توزیع توسط کارشناسان شهرستان وجود دارد، همچنین در زمان خرید انواع کود‌های شیمیایی به شماره ثبت مواد کودی توجه می‌شود.وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: در سال‌های اخیر در برنامه پایش مواد کودی با هدف بررسی کیفیت مواد کودی و تطابق اطلاعات درج شده روی بسته بندی کود با محتوای آن در فروشندگی‌های سطح شهرستان نمونه‌گیری و آنالیز عناصر کودی انجام می‌شود.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار