آخرین اخبار

16. خرداد 1403 - 8:51   |   کد مطلب: 28538
امام جمعه رزن گفت: عزت، معنویت و پیشرفت در عرصه‌های مختلف به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران با رهبریت امام راحل به ثمر نشسته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر منصوری ضمن عرض تسلیت به مناسبت سوگواری و سی و پنجمین سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی رحمت‌الله گفت: برای شناخت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی که بزرگترین اقدام ایشان در طول عمر با برکتشان بود می‌تواند بهترین معیار و ملاک برای شناسایی باشد.

همانطور که در تاریخ برای معرفی مردان بزرگ اقدامات بزرگ آنها را در طول عمرشان معیار و معرفی ابعاد شخصیتی آنها قرار می‌گیرد، مانند قیام سیدالشهداء علیه‌السلام، پس با معرفی انقلاب و مکتبی که امام پایه گذاری کرد بر مبنای اسلام و عقلانیت بود و بخاطر همین این انقلاب آن حضرت فقط در کشور عزیزمان باقی متمرکز نشد بلکه بنا به انتظار و سفارش خودشان این انقلاب به منطقه خاورمیانه و به کل دنیا صادر شد.

اما مهمترین اهدافی که حضرت امام در انقلاب به دنبال آن بودند؛ اول، مسئله ریشه کن کردن ظلم در کشور بود آن هم با سقوط رژیم دو هزار و پانصد ساله منحوس پهلوی. دوم، حکومت اسلامی رو تشکیل داد و فرمودند؛ باید جمهوری اسلامی تشکیل گردد. این هدف هم بلافاصله در اولین ماه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸ با رای بیش از ۹۸ درصدی مردم به جمهوری اسلامی محقق شد. سومین و بلندترین هدف حضرت امام از انقلابشان این موضوع بود که مقدمه‌سازی ظهور حضرت مهدی عجل‌الله تعالی‌فرجه الشریف شود، الحمدلله قابل مشاهده هم است.

انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور امام زمان علیه‌السلام قرار گرفته و به همین خاطر حضرت آقا هم فرمودند؛ ما به قله رسیدیم و برای فتح قله نزدیک شدیم این همان مقدمه‌سازی ظهور بوده که ظهور آن حضرت همان فتح قله هست.

امروز اگر قابل مشاهده است نه تنها در کشور بلکه هر امت و هر ملت آزادی‌خواهی که انقلاب ما رو قبول داشته، مبنای اسلام و عقلانیت الگو قرار داده به عزت رسیده است.

عزت، معنویت و پیشرفت در عرصه‌های مختلف به برکت انقلاب اسلامی حضرت امام راحل به ثمر نشسته است، حضرت امام در انقلابشان ایستادگی مقابل ظلم مستکبران عالم تاکید داشتند و حمایت از مظلومان را توصیه می‌کردند، همانطور که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام توصیه کرده و می‌فرماید، پس اگر ما می‌بینیم که در اقدامات اولیه حضرت امام بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برداشتن سفارت اسرائیل و برقراری سفارت فلسطین در کشور بود و معرفی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس و ابلاغ پیام برائت از مشرکین برای حجاج در سرزمین وحی این‌ها نشانگر حمایت انقلاب اسلامی از مظلومان عالم به ویژه فلسطین و قدس شریف که فرمود؛ فلسطین مسئله و موضوع اول امت اسلام است.

و امروزه اگر که شاهده عملیات وعده صادق برای مردم غزه و فلسطین اون عملیات غرورآفرین را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم، نه تنها رژیم منحوس اسرائیل را زمین‌گیر کردیم بلکه همه قدرت‌های استکباری که به حمایت اسرائیل آمده بودند هم زمین‌گیر شدند، همون برکات انقلاب اسلامی امام راحل است، مقاومت و استقامت امروز مردم فلسطین نشأت یافته از انقلاب حضرت امام و مکتب امام است.

اگر در کل دنیا و در دانشگاه‌های ایالات متحده و دانشگاه‌های کشورهای اروپایی دانشجویان خیزش برداشته و دست به تظاهرات زدند و در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی اسرائیل و حمایت آمریکا از این رژیم اعلام انزجار و مخالفت می‌کنند این همون برکات انقلاب اسلامی و حرمت امام راحل قدس‌الله النفسه است.

تصمیمات، اقدامات و حرکت ما در سطح کشور بر مبنای مکتب حضرت امام بوده و موفقیت‌ها رو کسب می‌کنیم پس نکته قابل عرض این است که ما هر جای این کشور موازین مکتب حضرت امام را عمل کردیم.

پس ما از آنجا موفق بودیم و موفقیت‌ها را کسب کردیم از مکتب حضرت امام و رهنمودهای حضرت امام و به تبع ان از رهنمودهای خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری هم نشأت گرفته و می‌گیرد.

در ابعاد مختلف از لحاظ نظامی و از لحاظ دفاعی الحمدلله موفقیت‌ها را کسب کردیم به برکت انقلاب بوده و ما روی ریل مکتب حضرت امام حرکت کردیم اما اگر در عرصه‌های اقتصاد پیشرفت نداشتیم، متاسفانه در این عرصه افرادی وارد سمت‌ها و مدیریت شدند که مبنای تصمیمات اقتصادی آنها نه تنها بر مبنای مکتب حضرت امام نبود بلکه این افراد دارای تفکر غربی و لیبرالی بودند که به میدان آمده و متاسفانه در این عرصه گرفتار ضعف شدیم.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار