آخرین اخبار

7. خرداد 1403 - 11:54   |   کد مطلب: 28520
سخنگوی وزارت خارجه گفت: حضور بیش از ۶۰ هیات عالیرتبه از کشورهای مختلف در بازه زمانی بسیار محدود نشاندهنده میزان اهتمامی است که جامعه جهانی نسبت به جایگاه ایران در سطح منطقه دارد.

به گزارش پایگاه خبری «آوای فامنین» به نقل از خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز، اظهار داشت: در ابتدای جلسه یک بار دیگر شهادت رییس جمهور خدوم و مردمی و خستگی ناپذیر دکتر رییسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آل هاشم و مالک رحمتی و جمع دیگری از همراهان را در نتیجه سانحه دلخراش بالگرد خدمت ملت شریف ایران و همه دوستداران ملت ایران در جهان تسلیت عرض می‌کنم و برای روح بلند این عزیزان علو درجات مسئلت می‌کنم.

وی ادامه داد: لازم است از حضور میلیونی ملت ایران در برنامه‌های تشیع و تدفین خادمان کشورمان را پاس بداریم و سر تعظیم در برابر قدرشناسی این ملت بزرگ فرود می‌آوریم.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: همچنین مشارکت نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای مختلف در مراسم تشیع شهدای خدمت اقدام بزرگی است که محل اهتمام و تشکر دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران است.

کنعانی در ادامه این نشست در مورد حضور مقامات کشورهای مختلف در مراسم تشییع شهدای خدمت و همدلی کشورهای مختلف با ایران در این باره، گفت: در ارتباط با این حادثه و سانحه دلخراش ما یک رییس جمهور خدوم و وزیر خارجه مجاهد را از دست دادیم. نقش رییس جمهور و وزیر خارجه شهید در بازه زمانی ۳ سال گذشته در توسعه روابط ایران با دیگر کشورهای جهان بی تردید نقش برجسته و توسعه و ارتقا جایگاه جهانی کشور ما در حوزه منطقه‌ای و بین المللی است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، با مشارکت هیات‌های عالیرتبه کشورهای مختلف در مراسم تشییع شهدای خدمت، دریافت کننده بیش از ۳۳۰ پیام بودیم. که این دال بر سیاست موفق سیاست خارجی بود. علاوه بر پیام‌های مقامات و مسوولان کشورها از سازمان‌های مختلف هم پیام‌هایی را دریافت کردیم. مجموعه این‌ها نشان دهنده این است که در ارتباطات بین المللی و جهانی موفق به ایجاد روابط سازنده در سطح جهان بودیم. حضور بیش از ۶۰ هیات عالیرتبه از کشورهای مختلف در بازه زمانی بسیار محدود نشاندهنده میزان اهتمامی است که جامعه جهانی نسبت به جایگاه ایران در سطح منطقه دارد.

کنعانی در مورد حضور وزیر امور خارجه بحرین در مراسم تشییع شهدای خدمت و روابط با بحرین، گفت: اظهارات پادشاه بحرین را شنیدیم و این اظهارات را مورد اهتمام قرار خواهیم داد. همچنین از ارسال پیام تسلیت و ابراز همدردی و حضور وزیر خارجه این کشور در مراسم بزرگداشت رییس جمهور و وزیر خارجه شهید تشکر می‌کنیم. از سنوات سیاست راهبردی همسایه محور دولت سیزدهم رفع سوء تفاهمات با مشورهای همسایه از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس بود.

وی در مورد روابط با آفریقا گفت: گسترش مناسبات ایران با قاره آفریقا یکی از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم است. در همین راستا سفر رییس جمهور شهید به سه کشور آفریقایی و وزیرخارجه شهید به کشورهای مختلف آفریقایی در راستای توسعه روابط با کشورهای حوزه آفریقا بوده است. هشت کمیسیون مشترک با کشورهای آفریقایی برگزار شد. در مسیر تلاش برای گسترش همکاری‌ها با اتحادیه آفریقا هستیم. با زمینه‌هایی که فراهم شده به رغم این حادثه تلخ و ناگهانی در مسیر توسعه روابط با آفریقا خللی ایجاد نخواهد شد.

انتهای خبر/.
 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار