آخرین اخبار

7. خرداد 1403 - 11:40   |   کد مطلب: 28518
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود 40 درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان سالمند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با اشاره به اینکه از کل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر است؛ ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند هستند، اظهار کرد: این تعداد سالمند شامل ۴۰ درصد از کل مددجویان این نهاد است.

وی تصریح کرد: خدمات درمانی و بهداشتی، خدمات بستری، خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای از جمله حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سالمندان تحت پوشش کمیته امداد عمدتاً در مناطق محروم و فقیرنشین ساکن هستند که این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی با مشکلاتی چون فقر، محرومیت و عدم دسترسی به منابع و امکانات نیز درگیر هستند.

صالحی تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند را از سیاست‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: فراهم کردن امکان تداوم حضور سالمند در جامعه و تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده محور برنامه‌های کمیته امداد در حوزه سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به اردوهای زیارتی و سیاحتی ویژه سالمندان اشاره کرد و گفت: از سالهای اخیر کمیته امداد این اردوها را به طور فصلی برگزار کرده که در تمامی آنها نیز طرح‌های غربالگری بیماری‌های سالمندی نیز اجرا شده است.

صالحی به توسعه بیمه‌های اجتماعی در کمیته امداد در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان اشاره کرد و افزود: توسعه بیمه‌های اجتماعی در حال حاضر در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است که این امر موجب ارائه خدمات بهتر به سالمندان می‌شود.

انتهای خبر/.
 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار