آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1403 - 23:28   |   کد مطلب: 28502
دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به نقش محوری ثامن الحجج(ع) در فرهنگ ایرانی و تأثیر ایشان بر هویت ملی گفت: با توجه به گستردگی جشنواره امام رضا(ع)، این جشنواره می‌تواند به پایگاه اشعار آئینی در کشور تبدیل شود.

 

ایرنا، سید احمد میرزاده شنبه شب در اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی، به اهمیت و جایگاه امام رضا(ع) در دل‌ها و فرهنگ ایرانی پرداخت و افزود: امام رضا(ع) محبوب قلب‌ها و معطوف نگاه همه ماست، عاشقان این حضرت در دین و آیین‌های مختلف هستند و این امام بزرگوار محور وفاق و همدلی و از ارکان هویت ملی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هجرت امام رضا (ع) به این منطقه باعث تشکیل نخستین حکومت‌های اسلامی در قرن سوم شده و این امر نشان‌دهنده تأثیر عمیق ایشان بر تاریخ و فرهنگ ایران است.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی بیان کرد: شعر کودک و نوجوان، با وجود قدمت نداشتن به لحاظ فنی، دارای بخش سنتی است که به اوایل دهه ۶۰ باز می‌گردد.

میرزاده افزود: در این دوره، ۴۳۰ اثر از ۴۵ شهر دریافت شده و حجم کارها بسیار زیاد بوده است.

وی تأکید کرد: تلاش شده تا بدنه فعال شعر کودک و نوجوان با جشنواره درگیر شود و این امر در سال‌های گذشته به این شکل نبوده است. در همین راستا محافل استانی در شهرهای قم، کرمان، همدان، شیراز، تهران و مشهد برگزار شده است و کتاب‌های مختلف نقد و بررسی شده‌اند.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: در محافل، از هفت نفر از پیشکسوتان که اقدامات شایسته‌ای در این حوزه انجام داده‌اند تجلیل به عمل آمده و شعرها دسته‌بندی و به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

میرزاده با بیان اینکه بیست و چند سال است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد، ابراز امیدواری کرد که جشنواره امام رضا(ع) بتواند کل ادبیات آئینی را زیر پوشش خود بگیرد و به ترویج فرهنگ رضوی کمک کند.

اهمیت نقش نخبگان در ترویج فرهنگ رضوی

مدیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نیز در این مراسم بر اهمیت و نقش مشارکت نخبگان در گسترش و ترویج فرهنگ رضوی تاکید کرد و گفت: این دوره از جشنواره نویدبخش تحولات مثبتی در عرصه فرهنگ و هنر کشور است.

فرهاد قائمیان افزود: این جشنواره نویدبخش آینده‌ای روشن برای نسل جوان است و با تقدیر از شاعران پیشکسوت در هر محفلی که برگزار شده، بستری برای تشکیل انجمن‌های شعر نوجوان فراهم آورده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که با تشکیل این انجمن‌ها، نسل آینده را با فرهنگ رضوی و معرفت بیشتری آشنا سازیم.

این مسوول بیان کرد: از تلاش‌های بنیاد امام رضا(ع) در پیگیری رویکردهای نوین در حوزه شعر کودک و نوجوان سخن گفت و از اقدامات بنیاد در جهت مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی و بزرگان ادبیات کودک و نوجوان قدردانی کرد.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار