آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1403 - 20:30   |   کد مطلب: 28489
پتر پاول رئیس جمهور جمهوری چک با بیان اینکه ناتو نمی‌تواند نظامیان خود را در اوکراین مستقر کند زیرا این به معنای درگیری بین مسکو و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است، تاکید کرد: هیچکس در اروپا خواهان درگیری ناتو با روسیه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل ازخبرگزاری تاس، پاول در مصاحبه با یک شبکه خبری در پاسخ به این پرسش که آیا اوکراین باید مذاکرات با روسیه را آغاز کرده و جنگ را متوقف کند؟، گفت: این جنگ باید متوقف شود و درباره نظم نوین پس از جنگ، بحث کرد.

وی با اذعان به اینکه تصور اینکه اوکراین بتواند در آینده‌ای قابل پیش‌بینی قلمرو تصرف شده این کشور توسط روسیه را بازپس بگیرد، ساده‌لوحانه است، خاطرنشان کرد: ما باید واقع‌بین باشیم.

پاول در ادامه با تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس در اوکراین، یادآور شد: مسکو و کی‌یف باید پس از برقراری آتش‌بس، برای حل و فصل اوضاع به مصالحه‌ای برسند که رضایت اوکراین، روسیه و کشورهایی که آن را تضمین می‌کنند را جلب کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین باید به گونه‌ای انجام شود که از تشدید بیشتر درگیری‌ها جلوگیری کند، گفت: ما درباره تسلیحات و مهماتی که به اوکراین ارسال می‌کنیم بسیار محتاط هستیم چرا که همیشه باید خطر تشدید درگیری‌ها را در نظر داشته باشیم.

پاول احتمال عضویت اوکراین در ناتو، در حالی که این کشور در حال جنگ با روسیه است را رد کرد و افزود: ما ابتدا باید به فکر حل و فصل این مناقشه و بازگرداندن صلح در منطقه باشیم و کی‌یف پس از پایان درگیری می‌تواند برای عضویت در ناتو درخواست دهد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار