آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1403 - 23:59   |   کد مطلب: 28466
نویسنده و متفکر فلسطینی با اشاره به وضعیت جنگ در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه گفت: رژیم صهیونیستی زیان‌های سنگینی در جنگ غزه دیده و حتما در برابر مقاومت شکست خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا، نشست «فلسطین، مقاومت و رسانه» روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور منیر شفیق نویسنده و متفکر فلسطینی، حسین جابری انصاری کارشناس مطالعات خاورمیانه، محمدعلی مهتدی پژوهشگر ارشد در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه، غلامرضا منتظمی دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو، عباس خامه‌یار کارشناس مسائل خاورمیانه و هادی خانیکی استاد علوم ارتباطات و سیدعباس صالحی مدیر مسئول و نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و جمعی از شخصیت‌های سیاسی، اندیشمندان و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس موسسه اطلاعات برگزار شد.

حضور رهبری نظامی گسترده در نوار غزه
منیر شفیق نویسنده و متفکر فلسطینی در این نشست با اشاره به جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه غزه اظهارداشت: در حال حاضر در قلب این جنگ و اتفاقات هستیم و در هر لحظه اتفاقات و مسائل جدیدی رخ می‌دهد که نیاز به تفسیر جدیدی دارد.

وی با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» گفت: زمانی که این عملیات رخ داد و همه ما جزییات آن را پیگیری کردیم که چگونه اتفاق افتاد و برای آن برنامه‌ریزی شد؟ نیروهای مقاومت چگونه توانستند نیروهای صهیونیستی و این عملیات وسیع را طی یک روز یا دو روز انجام دهند؟ این عملیات ابعاد مختلفی دارد اما یک بُعد مهمی دارد، در مقایسه با گذشته، بررسی این عملیات نشان می‌دهد که ما در برابر یک رهبری نظامی گسترده در نوار غزه مواجه هستیم که از لحاظ قدرتی و توانایی، شایستگی‌ها و توانمندی در بالاترین سطح خود قرار دارد.

شفیق افزود: بعد از عملیات طوفان الاقصی، خیلی مشخص بود که رژیم صهیونیستی، آمریکا و تمام کشورهای غربی، یک جنگ و عملیات نظامی را علیه غزه، راه بیندازند، مشخص بود که آنها توانمندی رویارویی با این مساله را دارند و تا پیش از این جنگ، مشهود بود که رژیم صهیونیستی قدرت نظامی بالای دارد و از حمایت‌های کشورهای دیگر برخوردار است که همه این مسائل این ذهنیت را به وجود آورده بود که اسرائیل طی یک هفته بر غزه سیطره داشته باشد اما آن چیزی که رخ داد، این بود که رهبری در غزه وجود دارد که کاملا آماده این نبرد و جنگ زمینی بود.

این متفکر فلسطینی بیان کرد: امروز شاهد هستیم، مقاومت توانسته پایداری بکند و علیه رژیم صهیونیستی مبارزه کند، به طوری که طی بیش از هفت ماه در همه رویارویی‌ها به پیروزی رسیده‌اند. آیا این معجزه یا مساله ای غیرعادی است؟

وی با اشاره به تونل‌های بسیار پیچیده و طولانی نیروهای مقاومت که بیش از دهها سال ساخته شده‌اند، اظهارداشت: شاهد بودیم که رزمنده‌ها در تونل هایی که صدها کیلومتر در غزه حفر شده حضور دارند و هر لحظه آماده هستند، خارج شوند و عملیاتی را انجام دهند و این موضوع باعث شد که این برتری رژیم صهیونیستی با مشکل مواجه شود به طوری که مهاجم، مدافع شد و مدافع، مهاجم شد. البته باید گفت، خواست و اراده الهی در پایان جنگ‌ها رخ می‌دهد و مشخص می‌شود که چه کسی پیروز خواهد شد.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار