آخرین اخبار

3. خرداد 1403 - 22:48   |   کد مطلب: 28372
رئیس شورای وحدت نیروهای انقلابی اسلامی:
تشییع رئیس‌جمهور و هیئت همراه الگوآفرین بود
حجت الاسلام مصطفی عبدالملکی با بیان اینکه مراسم با شکوه تشییع شهید جمهور الگو آفرین بود، گفت: الگو شدن ابراهیم رئیسی خدایی است.

به گزارش آوای فامنین،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»  به نقل از عصر همدان، حجت الاسلام  مصطفی عبدالملکی در مراسم گرامی‌داشت شهدای خدمت، رئیس جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه که عصر امروز در دفتر موتلفه اسلامی استان همدان برگزار شد با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره نهر گفت: خداوند حضرت ابراهیم(ع) را به یک امت تشبیه می‌کند.

وی افزود: در زمان ابراهیم خلیل به نحوی مشرک بودند که هر شی را به جای خدای واحد پرستش می‌کردند اما ابراهیم خلیل با تمام هجمه‌های وارده، به تنهایی یک امت بود.

عبدالملکی با اشاره به معنی امت در لغت افزود: امت یعنی معلم خیر، ابراهیم(ع) در برابر خداوند خاضع، فرمانبر، حق گرا و از مشرکان نبود.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) ابتدا با مشرکان همراهی می‌کرد و زمانی که در کنار خورشید پرستان قرار می‌گرفت خود را خورشید پرست معرفی می‌کرد و با غروب خورشید می‌گفت من خدایی که محو شود نمی‌خواهم و این گونه مردم را به راه هدایت می‌کرد.

عبدالملکی ابراز کرد: ابراهیم خلیل به اندازه یک امت خیر، برکت، خوبی، کمال و الگو همه امت‌ها بود و لحظه ای از مشرکان نشد .

وی افزود: کلمه امت به معنای معلم خیر است و ابراهیم خلیل به عنوان انسان بت شکن‌معرفی شد و همه از او درس می‌گیرند.

عبدالملکی اظهار کرد: مراد از امت، رهبر، امامت است و شخصیت ابراهیم (ع) به اندازه یک امت از جانب خداوند معرفی شد.

وی ادامه داد: ابراهیم (ع) عالم بود و عالم، امتی را راهنمایی می‌نمود یک امت معرفی شد.

عبدالملکی در تفسیر آیت‌الله جوادی آملی گفت: کسی که بتواند ۱۰۰ نفر را به حق حرکت دهد،می‌شود از آن شخص به عنوان امت یاد کرد.

وی با بیان اینکه رئیسی حرکت آفرین و الگو آفرین است ادامه داد: زمانی که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از مسئولیت حرم رضوی خداحافظی کرد و به قوه قضاییه رفت تعداد صبحانه‌ها و ناهار‌هایی که میل کرده بودند تمام پولهایش را برگرداند این حرکت خود اسوه و الگو است برای مسئولان که شبهه استفاده نکند.

وی با بیان اینکه تمام رفتار و حرکات ابراهیم رئیسی الگو آفرین بود، اظهار کرد: نخست وزیر عراق، اخلاق ابراهیم رئیسی و حرکت مردم ایران را برای خود الگو قرار داد.

عبدالملکی با اشاره به حدیث از امیرالمومنین(ع) که قیمت جان‌های انسان‌ها بهشت است، گفت: بعد از انتخابات دوره چهاردهم باید مشخص شود چه کسانی در سقوط بالگرد و شهادت و خون این شهیدان دست داشتند.

وی ادامه داد: ریشه اجانب و کسانی که موصاد در دولت آن ها رخنه کرده خشکیده می شود.

 

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار