آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1403 - 15:32   |   کد مطلب: 28224
امام جمعه فامنین تاکید کرد:
تقویت کار و کارگر، رونق اقتصاد کشور است
خطیب نماز جمعه فامنین گفت: برای تحول و پیشرفت اقتصادی یک کشور باید تولید را تقویت کرد، برای تقویت تولید باید کار و کارگر را حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت‌الاسلام و المسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همه نمازگزاران به تقوا، هفته کار و کارگر رو تبریک گفت، افزود: استقلال سیاسی و پایه اقتصادی هر کشور با تولید مستحکم می‌شود.

امام جمعه فامنین با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب که هر سال را با موضوع تولید نامگذاری می‌کنند، بیان داشت: پس برای تحول و پیشرفت اقتصادی باید تولید را تقویت کرد، برای تقویت تولید باید کار و کارگر را حمایت کرد وقتی تولید تقویت شود اقتصاد یک کشور تقویت می‌شود، پس اگر اقتصاد قوی شود استقلال یک کشور به ثمر می‌رسد.

وی اضافه کرد: کار اقتصادی دو رکن دارد؛ اول، سرمایه گذاری. دوم، کار و کارگر است، کار و کارگر مهمترین و رکن اصلی است چرا که سرمایه گذاران هر چقدر فعال باشند، کار و کارگر نباشد، ثمر نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری ضمن تاکید بر فرمایشات رهبر عالی قدر انقلاب که می‌فرمایند؛ کارگر قشر زحمت‌کش جامعه است و باید منزلت کارگر حفظ شود و جایگاه آنان تقویت شود، چرا که پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می‌بوسید، پس تلاش کنیم برای این قشر زحمت‌کش شرایط شغلی و رفاه آنان ایجاد کنیم.

خطیب نماز جمعه فامنین تصریح کرد: نکته بعد در مورد عملیات وعده صادق است که اشاره شود؛ اینست، بعد از عملیات وعده صادق، قدرت و اراده ملت ایران به جهانیان اسلام اثبات شد، جسارت و شهامت را دل ملت‌های آزادی خواه دنیا زنده کرد و چه حرکت‌های در دنیا شکل گرفته است، مانند دانشگاه‌های آمریکا که چه خبر است.

وی با اشاره به مسئله شکست هیمنه پوشالی اسرائیل است اظهار داشت: از فضای مجازی غافل نباشیم همه ما باید به مسئله رسانه و سواد در رسانه دقت کنیم.

غفاری گفت: ما بايد برای رساندن صدا مظلومان غزه و فلسطین بايد تلاش کنیم که در جنگ روایت‌ها به طریق مختلف در دنیا حمایت و عرضه کنیم، اگر ما روایت نکنیم دشمنان ما روایت عکس از پوشالی بودن خودشان خواهند داشت و به ما تحمیل خواهند کرد پس با قدرت و توانمندی وارد شویم.

در ادامه افزود: یکی از عوامل بعدی که دشمن در آن سرمایه گذاری کرده، حجاب و عفاف است، چرا که زنان با عفت و با حیا کشور ایران بزرگترین ضربه را به دشمن زده چون پيشرفت‌های که داشتن در مقامات علمی، سیاسی و ورزشی آنان را ناامید کرده است.

وی اشاره کرد:دلیل تمام تحریم‌های که در مقابل کشور ما ایجاد کرده‌اند، مانند دارو، درمان و امکانات رفاهی برای کشور عصبانیت آنها از مردم و زنان ما است.

در پایان با حمایت از نیروهای انتظامی که در حال اجرای طرح نور هستند بیان داشت: این طرح یک طرح فرهنگی و اجتماعی است، برای ارشاد دختران و خواهران ما، کار فرهنگی است نه امنیتی پس ما از آنان حمایت و تشکر می‌کنیم. سازمان‌های و نهادهای مختلف باید به این طرح کمک کنند مانند آموزش و پرورش، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد، دانشگاه‌ها و ...، نهاد خانواده باید وظیفه خود را کامل انجام دهند.

در پایان متذکر شد: وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام دهیم، ما در جنگ نظامی دشمنان را خوار و ذلیل کردیم پس در جنگ فرهنگی هم شکست مي‌دهيم ‌و ناامید می‌کنیم.

وی بمناسبت بعدی که روز شورا می‌باشد اشاره داشت و گفت: اساس کار این عزیزان مشورت بوده و از افراد صاحب نظر همکاری بگیرید، درخواست بنده از این عزیزان تکمیل پروژه در کنار مصلای می‌باشد، لذا پیگیری کنید.
ان‌شاءالله.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار