آخرین اخبار

26. فروردين 1403 - 9:07   |   کد مطلب: 28191
مردی که در عروسی پسرش تیراندازی کرده و دو کودک را کشته است، از قتل عمدی تبرئه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»  متهم در جشن عروسی با شلیک 5 گلوله دو کودک را به قتل رساند و دو نفر دیگر را هم زخمی‌کرد. او مدعی است برای به جا آوردن یک رسم، تیراندازی کرد و قصد قتل نداشت.

دو سال قبل خبر تیراندازی خونینی در تهران به مأموران گزارش داده ‌شد. دو کودک به نام‌های دریا و رهام که به‌شدت مجروح شده ‌بودند به بیمارستان منتقل و پدر دریا و مادر رهام نیز در بخش اورژانس بستری شدند. ساعاتی بعد دو کودک جان باختند؛ اما پدر و مادر آنها زنده ماندند. مردی که در این مراسم شلیک کرده ‌بود، با شکایت اولیای ‌دم بازداشت شد.

سعید، متهم میانسال، به شلیک اعتراف کرد اما مدعی شد قصد قتل نداشت و در تیراندازی خطا کرده ‌است. او گفت: جشن عروسی پسرم بود و من به رسم طایفه‌ام با تفنگ شلیک کردم تا شادی خودم را اعلام کنم. قصدی برای زدن دو کودک و پدر و مادر آنها نداشتم.

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی، اولیای ‌دم درخواست قصاص کردند. پدر دریا و مادر رهام به خاطر جراحتی که به خودشان وارد شده ‌بود، دیه خواستند و گفتند حاضر به گذشت نیستند.

وقتی نوبت به متهم رسید، او گفت: اتهام قتل عمدی را قبول ندارم؛ اما قبول دارم که شلیک کردم. ما رسم داریم در عروسی تیر هوایی شلیک می‌کنیم. من مشروب خورده‌ و مست بودم برای همین متوجه نشدم گلوله به کجا برخورد می‌کند. قصد قتل نداشتم. اولیای‌دم فامیل من هستند. آنها را به عروسی پسرم دعوت کرده‌ بودم. حالا عروسی پسرم خراب شده، من در زندان هستم و این دو خانواده داغدار شده‌اند. دلیلی برای قتل عمدی نبود.

بعد از گفته‌های متهم قضات او را در قتل عمدی مجرم ندانستند و به اتهام قتل غیرعمد به حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.

رأی صادره مورد اعتراض اولیای‌ دم قرار گرفت و دیوان عالی کشور نیز حکم را نقض کرد چرا که اسلحه، وسیله‌ای نوعاً کشنده‌ است. به این ترتیب پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

 

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار