آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1403 - 13:04   |   کد مطلب: 28190
اولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با موضوعات جوانی جمعیت، بیماری‌های منتقله از آب و غذا و بیماری‌های زئونوز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»  سید روح‌الله حسینی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که در سالن جلسات بیمارستان امام حسن مجتبی علیه‌السلام  برگزار شد با تبریک هفته سلامت افزود: مجموعه کادر درمان و مدافعان سلامت مجاهدین راه حفظ سلامت مردم هستند و این مجموعه با جان و دل برای مردم کشور و شهرستان خدمات ارائه می‌دهند. 

وی با یادآوری نقش‌آفرینی مدافعان سلامت در دوران کرونا، صحنه‌های جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، ادامه داد: مدافعان سلامت و کادر درمان ثابت کرده برای خدمت به مردم هرگز میدان را خالی نمی‌کند و همواره در صحنه خدمت مشتاقانه حاضر است.

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: مردم از زحمات و خدمات فعالان نظام سلامت بوده و این موضوع در نگاه با احترام مردم به این قشر مشهود است.

حسینی اظهار داشت: در حوزه جوانی جمعیت، مردم شهرستان فامنین با سیاست‌های نظام هماهنگ هستند و این امر تحسین کننده است چرا که تعداد موالید شهرستان در سال ۱۴۰۲ ،۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

فرماندار بیان داشت: درصد افزایش جمعیت شهرستان روبه بالا و درصد فوت شهرستان در حال کاهش است که نشان از عملکرد خوب شبکه سلامت و توجه مردم به سلامت دارد.

حسینی عنوان کرد: اگر بتوانیم از مجموعه ظرفیت‌های موجود در شهرستان استفاده بهینه کنیم در کارها و خدمت‌رسانی به مردم موفق خواهیم بود.

شایان ذکر است در ابتدا جلسه آرش مفرح‌ذات ضمن عرض خیر مقدم به فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان، محورهای اصلی کارگروه را بیان و کلیاتی در خصوص برنامه‌های فرزند آوری، بیماریهای منتقله از آب و غذا و بیماری‌های زئونوز در سطح شهرستان ذکر نمود.

 رشیدی ادامه داد: مسئول واحد بهداشت خانواده در خصوص شاخص‌های جوانی جمعیت و افزایش میزان موالد درسال 1402به نسبت سال‌های گذشته و تشریح  برنامه‌های هفته جوانی جمعیت گزارش داد.

در این جلسه میرزایی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها با توجه به شروع فصول گرم سال و ضرورت آمادگی تمامی ارگان‌های مرتبط با بیماری‌های منتقله از آب و غذا و آمار و شاخص‌های این برنامه مطالبی را عنوان نموده و انتظارات از دستگاه‌های مختلف را برشمرد.

در پایان مرادی کارشناس مسئول واحد سلامت محیط انتظارات از ارگان‌های زیربط در بحث تامین آب شرب سالم و دسترسی تمامی روستاهای شهرستان  به این امر مطالبی را عنوان نمود.

این جلسه، اولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال 1403 روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه با حضور سید روح‌الله حسینی فرماندار، دکتر آرش مفرح ذات مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مسئولین ادارات در سالن اجتماعات بیمارستان امام حسن علیه السلام فامنین تشکیل شد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار