آخرین اخبار

9. فروردين 1403 - 15:16   |   کد مطلب: 27965
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه دست‌اندرکاران و مسئولین مربوطه باید به صورت مستمر و بلندمدت به بسترسازی در خصوص حجاب توجه کنند، گفت: هدف، ترویج پوشش مشروع و انسانی است تا شاهد جامعه‌ای منظم در جامعه اسلامی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین»حجت الاسلام مهدی جوادی با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان یکی از رسمی اسلام است و همه ما مسلمانان در تلاش هستیم تا در این ماه، روزه‌داری را خوب و منطقی به‌جای آوریم.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای عمل به دیگ ‌دستورات خداوند است، افزود: در این ماه باید به همه دستوران الهی توجه کرد اما موضوعی مثل حجاب و پوشش به دلیل فراگیر بودن، در مقطع زمانی یک ماهه مثل روزه‌داری میسر نمی‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حجاب در طول زندگی انسان جریان دارد و اگر در ۳۶۵ روز فقط یک ماه موظف به روزه داری هستیم اما در خصوص مسئله حجاب هرروز موظف به داشتن پوشش منطقی هستیم.

جوادی با اشاره به اینکه برخی شبهه وارد می‌کنند که مثلا مشکل بیکاری و اعتیاد حل شده که حالا عده‌ای مسئله حجاب را پررنگ می‌کنند، گفت: در پاسخ به این افراد من یک سوال دارم، مثلا در خانه مشکلات متعددی همچون بدهی قبوض آب و برق داریم و در همین شرایط شیشه پنجره می‌شکند، با این وضعیت اگر بخواهیم شیشه را درست کنیم می‌توان گفت با مشکلات بدهی قبوض دیگر نباید شیشه را درست کرد؟

وی ادامه داد: برخی از سوال‌ها قیاس مع‌الفارق است، در هر زمان باید به مسائل مختلف بپردازیم و البته مسائل را اولویت بندی کنیم؛ حجاب در حوزه فرهنگ یک مسئله جدی است.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اولویت بودن حجاب و پوشش آن‌جایی مشخص می‌شود که غرب، شبانه روز به ترویج بی‌حجابی می‌پردازد.

جوادی با بیان اینکه از نقطه‌ای که دشمنان ما را می‌زنند، هشدار را دریافت می‌کنیم، افزود: همین نقطه دقیقا اهمیت دارد و دشمنان در حوزه اجتماعی و خانوادگی به صورت جدی در تلاش هستند تا مردم ما را دچار مشکل کنند.

وی با اشاره به اینکه در موضوعی که موظف به اجرای هرروزه آن هستیم نیاز به بستر سازی داریم، گفت: همه دست‌اندرکاران و مسئولین مربوطه باید به صورت مستمر و بلندمدت به بسترسازی در خصوص حجاب توجه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست یکدیگر دهند تا فریضه دیگری از فرایض حضرت که همان پوشش مشروع و انسانی است رشد کرده و ما شاهد جامعه‌ای منظم و زیبا در جامعه اسلامی باشیم.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار