آخرین اخبار

7. فروردين 1403 - 0:43   |   کد مطلب: 27949
آیت‌الله شعبانی گفت: جشن ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و روز شهرستان فامنین از حسنات ارزشمند امروز در این شهرستان شمرده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان در سخنرانی جشن ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در فامنین گفت: نماز از ارزش‌های بالایی برخوردار بوده و دستگیری امامان بوسیله نماز و عبادت، اطاعت از اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه همدان ضمن تبریک جشن ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و تبریک سال نو با شعار « جهش تولید با مشارکت مردم » خدمت مسئولین ادارات شهرستان و مردم شریف شهرستان فامنین بیان داشت: امام حسن مجتبی علیه‌السلام در طول زندگی چندین بار ثروت و دارایی خودشان را بین فقرا و مردم ضعیف تقسیم کردند چرا که این سنت حسنه را ارزشمند دانسته و به مردم سفارش کردند.

نماینده ولی فقیه استان در جشن ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مصلی اعظم فامنین گفت: ایشان کاری کردند که برکت و معرفت نسبت به امامان معصوم تا آخر زندگی و عمرمان همراه خواهد بود. همانطور که در قرآن هم اشاره شده، اولین ویژگی‌ امام حسن مجتبی علیه‌السلام اقامه نماز و عبادت‌ در مساجد است.
دومین ویژگی‌ ایشان اهل زکات و انفاق در راه خداوند متعال بوده است مانند زکات دادن به فقرا و تقسیم دارایی با نیازمندان بیان شده است.

وی بیان کرد: اگر کسی معرفت شناسی را نسبت به امام زمان خودش را نداشته باشد، مانند معاویه می‌شود چرا که انسان‌ها را در قیامت به اسم امامان می‌شناسند. امامان معصوم کسانی هستند که ما را در طول زندگی هدایت کرده و در قیامت شفاعت خودشان را شامل حال ما می‌کنند.

آیت‌الله شعبانی تصریح کرد: کسانی که ما را هدایت می‌کنند فرزندان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها هستند و راه امام حسن مجتبی علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام در حال حاضر دفاع از غزه و فلسطین است، کجا هستن خادمین حرم‌های شریف، فقط خودشان را قبول دارند و مسلمان واقعی معرفی می‌کنند، کجا هستند... بالغ بر ۳۰ هزار نفر کودک و زن در غزه شهید شدند. حدود ۵۰ کشور اسلامی در دنیا داریم و ادعا دارند که مسلمانان واقعی هستند، هیچکدام از این کشورها از فلسطین و غزه حمایت نمی‌کنند و همدردی ندارند، بجز کشور اسلامی ایران، یمن و لبنان.

در پایان این جشن از دکتر رضا جلیلی مولف کتاب شهرستان فامنین و مجید شاکری از قهرمانان ناشنوا فوتسال در المپیک زمستانی ترکیه با اهدا لوح و جوایز نفیس قدردانی و تقدیر شد.

شایان ذکر است ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام باحضور مسئولین استانی و شهرستانی، حضرت آیت‌الله شعبانی، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طاها محمدی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری، سید روح‌الله حسینی فرماندار فامنین و بخشداران، هادی ربانی فرمانده سپاه ناحیه فامنین و هادی پور رجب فرمانده فراجا شهرستان فامنین، مسئولان ادارات و اقشار مردم نماز گزار برگزار شد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار