آخرین اخبار

25. اسفند 1402 - 15:44   |   کد مطلب: 27905
حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر فامنین گفت: ماه مبارک رمضان برای تقویت اراده و تقوا در برابر گناهان، نفس سرکش، نفس عماره است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی و فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین»امام جمعه شهرستان فامنین با تاکید بر روایت امیرالمؤمنین علیه السلام که فرمودند؛ خداوند متعال کسانی را قادر به گرفتن روزه و خواندن نماز نیستند را عفو کرده‌ است، همانطور که طبیعت در گذر زمان دچار تحول می‌گردد ما هم می‌توانیم در گذر زمان خودمان را متحول کنیم و دگرگون شویم.

امام جمعه فامنین اضافه کرد: زمانی در زندگی ما تحول ایجاد می‌گردد که سطر به سطر زندگی ما قرآنی شود، این لحظات ارزشمند در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن به شمار می‌رود، دل و حال هوای خودمان به زندگی قرآن عادت دهیم و به قرآن نزدیکتر شویم.

وی افزود: قرآن حداقل در ۱۵۰ نکته و آموزه برای ارتقایی سبک زندگی ما انسان‌ها نکته و راهکار دارد که چگونه ما از نکات استفاده کافی را ببریم و زندگی خودمان را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری تاکید کرد: قبلا در جلسات قرآنی چندین بار گفتم که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تشکیل جلسات قرآنی و محفل انس با قران در منازل بوسیله بزرگترهاست و باعث رزق و روزی در بین خانواده‌ها می‌گردد.

وی عنوان کرد: با فرزندان و همسران خود جمع شده و محفل انس با قرآن را فراهم آورید، به آیات قرآنی تفکر و تعقل داشته باشید و از نکات قرآن در زندگی خود استفاده کنید، همچنین که در ۳۰ روز ماه مبارک ما می‌توانیم ۳۰ نکته اساسی در زندگی خود از قران درس بگیریم.

غفاری تصریح کرد: اگر از آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شویم، مبانی زندگی قرآنی داشته باشیم، اندیشه قرآنی خواهیم داشت، چون این ماه بهار قرآنی است.

وی گفت: یکی از مصادیق تقوا که در زندگی قرآنی مشاهده می‌شود دیدار و صله رحم با نزدیکان خود هست، پس از قطع رابطه پرهیز کنیم و به نزدیکان خود ظلم نکنیم.

در پایان متذکر شد: از کنیه و حسادت که انسان را از رسیدن به سعادت اُخروی دور می‌کند، پرهیز کنید و با هم نوعانمان خود روابط خانوادگی و اجتماعی خود را قطع نکنید، همچنان که در روایت‌های مختلف بیان شده تا هر کس برای برقراری ارتباط با برادر دینی خود قدم بردارد آن قدم مانند قدم برداشتن برای جهاد است.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار