آخرین اخبار

24. اسفند 1402 - 19:50   |   کد مطلب: 27901
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان گفت: کارخانه آرد تویسرکان به عنوان نخستین کارخانه آرد استان همدان موفق به دریافت مجوز تولید آرد سبوس‌دار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان گفت: استان همدان دارای ۹ کارخانه آرد بوده که کارخانه آرد تویسرکان به عنوان نخستین کارخانه آرد استان موفق به دریافت مجوز تولید آرد سبوس‌دار شد.

حبیب معصومی افزود: این کارخانه تنها می‌تواند سه تا هفت درصد سبوس آرد را جدا کند و باید ۹۷ درصد سبوس آرد برای تولید نان کامل باقی بماند.

معصومی با اشاره به اینکه در سطح استان همدان یک واحد آسیاب قدیمی در روستای #زرقان_فامنین دارای تولید آردی است که #صددرصد_سبوس دارد و سبوس‌گیری آن صفر است، تصریح کرد: یک واحد نانوایی نیز در #شهر_فامنین از آرد این آسیاب قدیمی تولید نان #کامل دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید به مردم آموزش داد نان خوب نان #سفید_نیست، ادامه داد: نان کامل #رنگ_خرمایی_و_تیره دارد و #نباید_سفید باشد، نان مناسب را مردم باید بشناسند و به سمت استفاده از نان کامل برای #سلامتی خود سوق داده شوند.

کم کم این امر اجباری خواهد شد و نان تولیدی برای نان های سنتی چهارگانه لواش، تافتون، بربری و سنگک باید آرد سبوس‌دار باشد که این امر در کارخانجات آرد به مرور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار