آخرین اخبار

24. اسفند 1402 - 12:17   |   کد مطلب: 27898
یادبود تنها شهید دفاع مقدس بنام شهید زلفعلی بلوری که در روستای امین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان فامنین امروز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضایی با تکیه بر فرمایشات امیرالمؤمنین علیه‌السلام که اگر شهید نشوید می‌میرید، افزود: شهیدان از خواسته‌های خودش گذشتند و به شهادت رسیدند.

این خواسته عبارتند از شش بحث کامل بود که راه را برای شهیدان هموار کرد؛
اول: گذشتن از لذت گناه
دوم: گذشت از مقام و سمت،
سوم: گذشت از مال و منال
چهارم: گذشت از وقت و زمان
پنچم: گذشت از خانواده و فرزندان
ششم: گذشت از جان و بدن

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه فامنین عنوان کرد: از لغزش در دوری کنید، چرا که دوری از لغزش‌ها انسان را از گناه حفظ می‌کند، لغزش از چهار حرف اساسی تشکیل شده است: ل؛ لجبازی است، غ؛ غرور و خود بزرگ بینی است، ز؛ زیاده خواهی از زندگی است، ش؛ غریزه شهوت است.

وی با اشاره به منزلت شهیدان خاطرنشان کرد: شهیدان زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند چون در قرآن تصریح شده است.

فرماندار فامنین در این یاد بود ضمن اشاره به آیه سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾ ای پیامبر هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند، افزود: این شهیدان هستند که جان و بدن خودشان را به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی هدیه کردند.

فرماندار بیان داشت: سعی کنیم امروزعکس شهدا را می‌گیریم، عکس شهدا عمل نکنیم و فرهنگ عمل خودمان را در ادامه راه شهیدان ارتقا دهیم.

در ادامه برادر شهید بلوری ضمن خوش آمدگویی به مسئولین و مردم به خاطره گویی در مورد این شهید پرداخت و گفت: ارزش شهیدان را به یاد داشته و قدردان آنان باشیم.

شهید بلوری در زادگاه خود، روستای امین آباد درسال ۱۳۴۵ متولد شده بود و در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس طی عملیات الفجر ۵ در مورخه ۱۳۶۲/۱۱/۲۸ منطقه چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار