آخرین اخبار

23. اسفند 1402 - 20:36   |   کد مطلب: 27893
مدیر امور خانواده و مشارکت‌های مردمی دادگستری همدان از کاهش ۳۰ درصدی طلاق‌ در استان به واسطه اقدامات پیشگیری و آگاهی‌رسانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» به نقل از فارس همدان امیرحسین واقعی سرشت ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات دادگستری استان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته سعی کردیم ۳۰ درصد از طلاق‌ها را در استان کاهش دهیم اظهار کرد: دفتر حمایت از کودکان ما فعال است و در کنار مراجع قضایی به کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مرکز کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده و در این راستا با چند سازمان تفاهمنامه تنظیم شده تا کمک کنند آسیب‌های اجتماعی کنترل شود گفت: در این راستا مرکز ملاقات کودکان را راه‌اندازی کردیم تا فرزندان طلاق از آسیب ملاقات با خانواده‌ها در کلانتری‌ها به دور باشند.
مدیر امور خانواده و مشارکت‌های مردمی دادگستری استان همدان با بیان اینکه در بخش مشارکت‌های مردمی فضایی را ایجاد کردیم که از ظرفیت مردم در پیشگیری از وقوع جرم شود، استفاده شود عنوان کرد: سامانه جامع ارتباط‌های مردمی "سجام" راه‌اندازی شده و این سامانه برای گزارش‌دهی آحاد مردم به قوه قضائیه فعال است.
وی با بیان اینکه از طریق سامانه سجام افرادی به عنوان دیدبان با ما فعالیت دارند گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دیده‌بان به عنوان چشم‌های قوه قضائیه ثبت‌نام داشته‌اند.
واقعی‌سرشت با تاکید به اینکه در سامانه سجام هسته‌های تخصصی مانند اصناف، دانشجویان دیده شده تا مسائل و مشکلات را با ما راحت در میان بگذارند گفت: بیش از ۲۰۰ گزارش موثر در زمینه‌ مواد مخدر، انواع کلاهبرداری در فضای مجازی، جرایم امنیتی، انتخاباتی، تغییر کاربری‌ها، مفاسد اداری و فرار مالیاتی از طریق دیده‌بان اعلام شده است.
وی با بیان اینکه سامانه مشارکت قوه قضائیه راه‌اندازی شده تا در آن سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضائیه همکاری داشته باشند بیان کرد: در حال حاضر ۷۴۶ سمن در استان ثبت شده که ۴۶ سمن فعال و پای کار هستند.
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رویکرد اجتماعی داشته و با مردم، دستگاه‎های دولتی و سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها ارتباط‌هایی دارد.
حسین عسگری با بیان اینکه ۴۵ برنامه در این معاونت در حال اجراست که از این تعداد ۳۴ برنامه مصوب و ۱۱ مورد فوق‌العاده هستند گفت: یکی از برنامه‌های فوق‌العاده ما کارگروه شناسایی عوامل فسادزاست که برای شناسایی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی که تخلفات، سهل‌انگاری و یا ترک فعل داشتند، تشکیل شده است.
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه چند جلسه پیشگیری در بخش زنان، خانواده و اطفال تشکیل شده است اضافه کرد: عمده مشکل ما در حوزه اطلاع‌رسانی عدم آشنایی مردم با قانون است که باید تلاش کنیم کاهش گمنامی مجرمین اتفاق بیافتد و لازمه آن این است که ادارت و مردم کمک کنند.
وی تاکید کرد: اقدامات معاونت اجتماعی رویکرد ایجابی داشته نه سلبی لذا موضوع سلب ابزار ارتکاب جرم و کاهش آمار جرم در جامعه از اقدامات موثر این معاونت است.
عسگری با بیان اینکه امیدواریم با کمک اصحاب رسانه بتوانیم مردم را با قوانین آشنا کرده و کمترین جرم را در استان باشیم افزود: معاونت اجتماعی همدان به نسبت استان‌های دیگر در رتبه خوبی قرار دارد و امیدواریم در ادامه نیز با کمک همکاران قوه‌ قضاییه شاهد وقوع کمترین جرم و آسیب در استان باشیم که در خصوص آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق باید تلاش جدی داشت.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار