آخرین اخبار

21. اسفند 1402 - 8:58   |   کد مطلب: 27877
اداره دامپزشکی شهرستان فامنین:
توصیه های بهداشتی در هنگام خرید ماهی قرمز شب عید
اداره دامپزشکی شهرستان فامنین در هنگام خرید ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی خود را متذکر شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»، پیشاپیش ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای هم شهرستانی های عزیز توصیه می شود که شهروندان ماهی قرمز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند.
احتمال بروز بیماری‌های پوستی از طریق تماس با ماهی‌های زینتی وجود دارد که می‌توان با اقدامات پیشگیرانه مانع از بروز این بیماری ها گردید.
 در هنگام خرید، از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب ظرف ماهی خودداری شود و در صورت تماس با ماهی و یا آب ظرف، بلافاصله نسبت به شستشوی دست ها با آب و صابون و یا استفاده از ضد عفونی کننده های مناسب اقدام شود.
 حتی الامکان از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده شود و از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.
 استفاده از دستکش به ویژه برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی، جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهی‌ها و عدم تماس دست به چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم یا ظرف نگهداری ماهی از بروز بیماری های احتمالی قابل انتقال به انسان جلوگیری کنند.
  پس از خرید و انتقال ماهی قرمز به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام نموده و ماهی ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند، ضمن اینکه ظروف حمل یکبار مصرف در کیسه زباله سربسته قرار گیرد و آب حمل و آب تعویضی ماهی مستقیماً در شبکه فاضلاب تخلیه شود و از ریختن آن در معابر عمومی خوداری شود.

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار