آخرین اخبار

17. اسفند 1402 - 14:26   |   کد مطلب: 27863
رهبر انقلاب: چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند و از کارایی بیاندازد، سخنان اختلاف‌انگیز و ستیزه‌گریهای دشمن‌پسند است در برخوردها و دسته‌بندی‌های سیاسی از محرمات شرعی اجتناب کنید.

درباره‌ی مجلس شورا هم یک جمله‌ای عرض کنم. خب هر مجلس جدیدی حامل امیدهای جدیدی است. وقتی یک مجلس تازه‌ای تشکیل میشود، امیدهای تازه‌ای هم با آن مجلس مطرح میشود و چشم‌اندازهای جدیدی را میتوانند پیدا کنند. نمایندگان تازه‌ای در مجلس جدید وارد میشوند، در کنار آنها نمایندگان مجربی هم از دوره‌ی قبل یا دوره‌های قبل هستند، این یک ترکیب خیلی خوبی است، مجموعه‌ی خیلی خوبی است. هم در آن ابتکار هست، هم در آن نوآوری هست، هم در آن تجربه هست. از تجربه‌های موفق قبلی استفاده میکنند، ابتکارات جدید هم می‌آورند. خب این یک سرمایه‌ی باارزشی است.

تشکیل هر مجلس جدیدی برای کشور یک سرمایه‌ی باارزش و مورد استفاده است. باید این را قدر دانست. مثل یک خونی در رگهای مجموعه‌ی سیاسی کشور و اجتماعی کشور جاری میشود و ان‌شاءاللّه اثر میکند. حادثه‌ی شیرینی است. لکن این حادثه‌ی شیرین را میشود تلخ کرد، مثل همه‌ی حقایق شیرین عالم یک چیزهایی هم وجود دارد، عواملی هم وجود دارد که میتواند این شیرینی را از بین ببرد. آن چیزی که میتواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختنها و ستیزه‌گریهای دشمن‌پسند است. این شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین میبرد.

اگر چنانچه این مراعات را نکنند اولین اثرش این است که کام ملت تلخ میشود، فضای سیاسی کشور فضای تلخی میشود در حالی‌که فضای سیاسی با انتخابات و تشکیل مجلس جدید و آمدن افراد جدید و اینها یک فضای با طراوتی است قهراً، این از بین میرود.
اثر بعد هم این است که مجلس از کارایی می‌افتد یعنی وقتی که مجلس شورای اسلامی دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌بندی گوناگون این‌جوری شد از کار اصلی خودش باز می‌ماند. بطور طبیعی دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها مانع میشود از اینکه اینها به کارشان برسند.

یک شاخص عمده‌ی جمهوری اسلامی این است که؛ دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی متشرع باشند، متشرع باشند مراعات حرام و حلال و دروغ و غیبت و تهمت این‌ چیزها را بکنند ما همچنانی که در کارهای شخصی خودمان باید مراقبت بکنیم و تقوا پیشه کنیم از محرمات اجتناب بکنیم در محیط سیاسی و در کار سیاسی هم عیناً همین وجود دارد باید از محرمات اجتناب کرد، باید این را در رأس کارها باید قرار داد.

در کارهای سیاسی، در برخوردهای سیاسی، در دسته‌بندی‌های سیاسی که قهراً با اختلاف سلیقه نوعی دسته‌بندی وجود دارد باید مراعات تقوی کرد، باید مراعات اجتناب از محرمات شرعی را به جد انسان بایستی داشته باشد این اگر بود ان‌شاءاللّه نتایج کار هم مطلوب خواهد بود خدای متعال هم به کار برکت خواهد داد.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار