آخرین اخبار

16. اسفند 1402 - 1:22   |   کد مطلب: 27854
فرماندار فامنین گفت: باید از تمام ابزارها، برای تقویت فرهنگ بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» سید روح‌الله حسینی در دیدار و گفتگوی با کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فامنین به مناسبت هفته درختکاری افزود: منابع طبیعی امانتی در اختیار ماست و باید این امانت ارزشمند به سلامت به نسل‌های بعدی تحویل داده شود.

فرماندار فامنین با تبریک هفته درختکاری ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت‌های مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت از منابع طبیعی است و در این زمان که عده‌ای بنا به هر دلیل به دنبال تعرض و دست اندازی به منابع ملی هستند، انجام صحیح این ماموریت بسیار اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: غنی کردن منابع زیرزمینی و تقویت پوشش‌های گیاهی و غرس ۳۰۰ اصله نهال به مناسبت روز شهدا در ۲۱ اسفند، کاری بسیار ارزشمند است که این کار را در برنامه روزهای آینده انجام خواهد گردید.

حسینی بیان داشت: احداث و ترمیم سیل بندها اقدامی مهم شمرده می‌شود و در بارش‌های اخیر سیل بندهای متعددی در شهرستان سرریز شده است و این نشان دهنده جانمایی مناسب برای این سیل بندها می‌باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نیز در این دیدار به بیان فعالیت‌های انجام شده در یکسال اخیر پرداخت و گفت: فعالیت‌های منابع طبیعی در ۶ بخش انجام می‌شود، ماده ۵۴ شهرستان با کمک جهاد کشاورزی در شهرستان به اتمام رسیده است و رفع تداخلات به پایان رسیده است

حسن زبرجدی ادامه داد: در بخش ترویج نیز به منظور تنویر افکار عمومی ۳۰ کلاس آموزشی برگزار شده است و ۴۰۰ نفر به عنوان همیار طبیعت ثبت نام کرده‌اند و در بخش آبخیزداری هم مطالعات در دو روستا انجام کردیده است.

وی افزود: احداث ۵۰ هکتار کپه کاری در روستای چپقلو و ۵۰ هکتار گیاهان دارویی در روستای باغچه غاز انجام شده است‌.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار