آخرین اخبار

15. اسفند 1402 - 11:24   |   کد مطلب: 27852
کتاب «عصر غیبت؛ عصر قیام یا سکوت؟ تألیفات احمد نقوی به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است، این کتاب پژوهشی فقهی به مستندات نهی از قیام در عصر کتمان می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» به نقل از گروه فرهنگی زندگی; کتاب «عصر غیبت؛ عصر قیام یا سکوت؟ تألیفات احمد نقوی به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است، این کتاب پژوهشی فقهی به مستندات نهی از قیام در عصر کتمان می پردازد. احکام و قوانین دین مبین اسلام منحصر به شئون دینی و تکالیف فردی نیست، بلکه معاملات، سیاست، […]

احکام و قوانین دین مبین اسلام منحصر به شئون دینی و تکالیف فردی نیست، بلکه معاملات، سیاست، اقتصاد و روابط داخلی و خارجی مسلمانان نیز از جمله قوانین مهم اسلام است و اجرای این موازین نخواهد بود. جز در چارچوب حکومت دینی امکان پذیر است.

بنابر نظر شیعیان، در زمان حضور پیامبر معصوم(ص)، تشکیل حکومت به ایشان سپرده شد، اما جهت‌گیری قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت محل تردید است. و علما و روشنفکران دینی باید به آن پاسخ دهند.

در برخی از جوامع شیعه روایاتی وجود دارد که به گفته برخی، مؤمنان را از هرگونه قیام و فعالیت سیاسی در عصر غیبت باز داشته و آنان را به سکوت و سکوت، مردمان جاهل و ساده لوح با شعار جدایی دین سفارش کرده است. از سیاست حرکت های سیاسی را ممنوع می کنند.

این کتاب در ۳ فصل گردآوری شده است. فصل اول به شناخت کلیدواژه ها و مفاهیم کاربردی کتاب مانند سکوت، عصیان، سیاست و غیبت از منظر لغوی و اصطلاحی و بیان مضامین کلی مرتبط با بحث می پردازد. فصل دوم در هشت گفتار به تحلیل و بررسی روایات مورد استناد اهالی صمت مبنی بر جایز نبودن قیام و بسیج سیاسی در عصر اختفا از دیدگاه اسناد و واسطه ها می پردازد.

فصل سوم به بررسی وضعیت قیام زید بن علی در کلام اهل بیت (ع) می پردازد.

نویسنده کتاب پیش رو می گوید محتوای آن بر اساس مباحث فقهی و روایات اهل بیت علیهم السلام و صرفاً از منظر فقهی بررسی شده است. البته در باب مربوط به قیام زید بن علی (ع) به مطالب تاریخی نیز اشاره شده است.

این کتاب در ۳۰۴ صفحه و قیمت ۱۸۰ هزار تومان است.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار