آخرین اخبار

14. اسفند 1402 - 20:44   |   کد مطلب: 27847
فرماندار شهرستان فامنین گفت: فرهنگ کمک به هم‌نوع متعلق به فرهنگ ناب اسلامی و مردم سرافراز ایران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پايگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» سید روح‌الله حسینی در مراسم آغاز هفته نیکوکاری و زنگ جشن نیکوکاری در سالن آموزشگاه صدیقه کبری شهر فامنین افزود: این سنت حسنه‌ای مختص کشور ایران اسلامی است چرا که در فرهنگ ملت بزرگ ایران هر زمان افرادی نیازمند باشند این ملت بزرگ و مسلمان تمام قد به یاری‌رسانی و کمک آنها می‌روند.

فرماندار فامنین بیان داشت: تمثال کمک‌رسانی به هم‌نوع در زمان کرونا بود که در بعضی کشورها فروشگاه‌ها غارت می‌شد ولی در کشور ما عده‌ای برای کمک‌رسانی به هم‌نوع از جان و مال خودشان گذشتن و در صحنه حاضر شدند.

وی تصریح کرد: نمونه دیگر این فرهنگ در دوران دفاع مقدس از مردم و رزمندگان مشهود بود که دوران تبلور کمک به هم نوع و خدمات‌رسانی در پشت جبهه و در میدان جنگ بود.

حسینی خاطرنشان کرد: در این فعالیت‌های خیرخواهانه این موضوع را در نظر داشته باشیم که آنچه برای ما به عنوان توشه آخرت و سرمایه خیر می‌ماند، همین کمک‌رسانی به مظلومان و هم‌نوعان است.

وی ادامه داد: امامان و ائمه معصومین(ع) اطعام و کمک‌های خود را به پشت خودشان می‌گرفتند و به منزل فقرا می‌بردند این در حالی بود که می‌توانستند به دیگران بسپارند ولی خودشان می‌بردند.

در پایان رئیس کمیته امداد شهرستان فامنین از همه شرکت کنندگان و خیرین حاضر در این جشن تشکر و قدردانی ویژه کرد و ادامه داد: این سنت حسنه سال‌هاست که در کشور عزیزمان و در شهرستان فامنین برگزار می‌شود به یاری خدا و مردم نیکوکار این جشن و این سنت ادامه دار خواهد ماند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار