آخرین اخبار

8. اسفند 1402 - 9:24   |   کد مطلب: 27823
با بازگشتِ زمستان در اسفندماه از روز یکشنبه ۶ اسفندماه مصادف با نیمه شعبان شهرستان‌های استان همدان سفیدپوش شد و بارش برف مردم را خوشحال نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از عصر همدان؛ با بازگشتِ زمستان در اسفندماه از روز یکشنبه ۶ اسفندماه مصادف با نیمه شعبان شهرستان‌های استان همدان سفیدپوش شد و بارش برف مردم را خوشحال نمود.

عصر روز یکشنبه با توجه به بارش برف و برودت هوا همه منتظرِ اعلام تعطیلی مدارس در روز دوشنبه بودند که در ساعات اولیه شب با اعلام تعطیلیِ همه مقاطع استان، خیال دانش آموزان، اولیای آن‌ها و معلمان نیز راحت شد.

با ادامه بارش‌ها در روز دوشنبه و سردتر شدن هوا در شب گذشته نیز همه منتظر اعلام تعطیلی مدارس از سوی آموزش و پرورش بودند.

در ساعات اولیه شب خبر اعلام تعطیلی همه مقاطع در روز سه‌شنبه منتشر شد و دقایقی بعد انتشارِ خبرْ تکذیب و ارجاع به روابط عمومی آموزش و پرورش کل استان داده شد و مردم منتظر اعلام خبر از زبان اداره کل آموزش و پرورش شدند.

تقریباً نیمه شب بود که خبرِ اعلامِ تعطیلی مدارس منتشر شد و امروز سه‌شنبه نیز همه مقاطع تحصیلی در استان همدان تعطیل شدند.

باید از عوامل و مسئولین در آموزش و پرورش استان همدان علت عدمِ هماهنگی و برنامه‌ریزی را پرسید و مسئولین باید پاسخگو باشند.

در مورد تعطیلی مدارس، کدام گمانه‌زنی‌ها صحت دارد؟ گمانه زنی مبنی بر صرفه‌جویی دولت در مصرف انرژی در روزهای سرد در مراکز آموزشی، یا شاید گمانه زنی درباره استراحتِ

فرهنگیانی که در روز انتخابات از عوامل اجرایی در شُعبِ اخذ رای هستند؟
از روز یکشنبه مدارس تعطیل بوده و تا سه‌شنبه ادامه داشته است و با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به احتمال بسیار زیاد، فردا نیز مدارس تعطیل می‌باشد که به این ترتیب با توجه به حضورِ فرهنگیان و کارمندانی که روز جمعه را برای حضور در شعب اخذ رای انتخاب نمودند با استراحت و روحیه کامل در روز انتخابات حضور پیدا می‌نمایند و شنبه را نیز می‌توانند به علت خستگی در محل خدمت حضور نیافته و یکشنبه با بیش از یک هفته دوری از کار به خدمت خود ادامه دهند.
استراحت و داشتن اوقاتِ فراغت خیلی برای جامعه نیاز است و مخصوصاً متولیان آموزش در کشور که باید به فکر آنان نیز بود اما با توجه به تعطیلی‌های مکرر در ماه گذشته و تعطیلی‌های موجود در اسفند ماه، آیا سطحِ کیفی آموزشی دانش آموزان صدمه نمی‌بیند؟

آیا تصمیم گیران، تعطیل بودن یا نبودن مدارس در آموزش و پرورش، هماهنگی در برنامه‌ریزی ندارند و یا خود جُزوِ عوامل اجرایی انتخابات هستند و با دیر اعلام نمودن تعطیلی روز آینده ماجرا را عادی نشان می‌دهند؟

این‌ها همه در حدِ گمانه زنی است، اما چیزی که مهم است ارتقاء سطح کیفی و تحصیلی دانش آموزان است که قطعاً با برگزاری در بسترِ فضای مجازی به‌صورت مُکرر بازدهیِ آموزشِ حضوری را ندارد، و انگار دوران کرونا قبحِ تعطیلی مدارس را شکست و افتِ تحصیلیِ دانش‌آموزان، دیگر اهمیت‌ِ گذشته را ندارد.
البته باید اذعان نمود افت تحصیلی علت‌های مختلفی دارد که در این‌جا به بُعدِ تعطیلی مدارس پرداخته شد.

انتهای حبر/ .

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار