آخرین اخبار

2. اسفند 1402 - 7:53   |   کد مطلب: 27803
مشاور خانواده و مدرس دانشگاه اعلام کرد:
سالیانه نیم‌میلیون سقط جنین در کشور
مشاور خانواده و مدرس دانشگاه با اشاره به سقط جنین نیم میلیونی در کشور، گفت: اگر ما بتوانیم فقط یک‌چهارم جنین‌ها را نجات بدهیم، وضعیت جمعیتی ما کاملاً از نرخ جایگزینی بالاتر خواهد رفت.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، در خصوص کاهش باروری اظهار کرد: در رابطه با مسئله جمعیت همه می‌دانند که درد کاملاً مشخص است و جمعیت مهم است.

وی در حوزه درمان این مسئله اجتماعی_ فرهنگی چند راهکار درمانی را پیشنهاد داد و بیان کرد: اولین مسئله در کاهش باروری کشور مهاجرت افراد، است. در کشور سالیانه ۵۰ هزار نفر مهاجرت می‌کنند.

این مشاور با بیان اینکه افرادی که مهاجرت می‌کنند از اشخاصی هستند که یا متخصص بوده یا نیم متخصص، یعنی این افراد معتاد، زندانی یا آدم‌های ولگردی نبوده، اما الان به جایی رسیده‌اند که مهاجرت می‌کنند.

حسینی‌یمین تصریح کرد: اگر ما دلسوز برای جمعیت هستیم، آبی که در دست داریم زمین گذاشته و خیلی گسترده به مسئله مهاجرت بپردازیم.

وی با بیان اینکه دلایل مهاجرت کاملاً مشخص بوده، عنوان کرد: این مسئله بخاطر شرایط مطلوب مقصد و شرایط نامطلوب مبدا بوده، ما باید شرایط مبدا را برای این افراد مطلوب کرده تا کم‌تر مهاجرت اتفاق بیافتد.

این مشاور دومین دلیل راهکار بهتر شدن مسئله جمعیت، را تدابیری برای کاهش مسئله سقط جنین دانست و ادامه: در کشور سالیانه بیش از نیم میلیون سقط جنین داریم.

حسینی‌یمین در خصوص حل این مسئله گفت: اگر ما بتوانیم فقط یک چهارم جنین‌ها را نجات بدهیم، وضعیت جمعیتی ما کاملاً از نرخ جایگزینی بالاتر خواهد رفت. آموزش و اطلاع رسانی برای افراد که بدانند سقط جنین حرام بوده، برخی از افراد فکر می‌کنند که سقط جنین از چهار ماهگی حرام است. این در حالی‌است که سقط جنین از نخستین روزها حرام و جز‌ء گناهان کبیره محسوب می‌شود.

وی همچنین افزود: اینکه این عمل نادرست علاوه بر حق‌النفس، حق‌الناس هم محسوب می‌شود.

این مشاور در خصوص راهکار برای کاهش سقط جنین، موسسه نفس را معرفی کرد و بیان کرد: در این موسسه در رابطه با کاهش سقط جنین کارهای زیادی انجام شده، بهتر است افرادی که در صدد انجام سقط جنین هستند به این موسسه معرفی شوند.

حسینی‌یمین ابراز کرد: با توجه به اینکه در کشور ۴ میلیون نابارور داریم، مسئله بعدی کمک به ناباروان است. البته در این مورد اتفاقات خوبی در حال انجام است، اما لازم است برای حمایت بیشتر این افراد هزینه درمان و خدمات ناباروری را صد در صد رایگان کنیم، تا آنها نیز طعم شیرین فرزندار شدن را بچشند.

انتهای خبر/ .

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار