آخرین اخبار

29. بهمن 1402 - 12:40   |   کد مطلب: 27801
مطالبه مردم روستاها و کامیون‌داران شهرستان‌های فامنین و درگزین از مسئولین استانی که از محور 22 کیلومتری باریک و دو طرفه اصله به کاج در تردد هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»، پیگیری جدی مطالبه مردم سه شهرستان فامنین، رزن و درگزین برای تعریض محور باریک و ناامن اصله به کاج را از مسئولین استانی و شهرستانی را درخواست دارند.

طبق آمارهای موجود از 10 سال گذشته بیش از 850 فقره تصادف اتفاق افتاده که از بیشتر جاده‌های استان همدان آمار بالاتری نسبت به حادثه خیزی و تردد بیشتر گزارش گردیده است.

طبق وعده‌های که مسئولین شهرستانی و استانی در جلسات و پیگیری مطالبات مردم اقرار داشتند بخشی از این پروژه تا پایان اردبیهشت ماه سال 1403 قابل تردد و بهره‌برداری خواهد بود.

فرماندار فامنین هم در پیگیری‌های خود و پاسخ به مطالبات مردمی خواهان تسریع در حل مشکل مردم است و به گفته وی تسریع این پروژه در حال پیگیری است، محور اصله به کاج پروژه‌های مهم استانی بوده و این پروژه نباید به کندی پیش برود.

مردم این روستاها برای امرار و معاش خود به شهرستان‌های فامنین، رزن و درگزین روزانه در تردد بوده که با کامیون‌های کمپرسی و تریلر حمل سیمان با مخاطرات فراوان هر روزه در این مسیر به کارخانه سیمان هگمتان رفت و آمد می‌کنند.

از جمله روستاهایی پر جمعیت در این محور قرار دارند روستاهای اصله، اکله، کله سر، دهلق، باغچه‌غاز، حسام‌آباد برای شهرستان‌فامنین و روستاهای کاج، سلیلک، رکین، تموزان، بهکندان هریان، سایان برای شهرستان درگزین می‌باشد.

از خطرهای محیطی و جاده‌ای از جمله باریک بودن این محور برای تردد سواری و تریلر، عدم وجود شانه خاکی مناسب به عنوان مهم ترین عوامل بروز حوادث جاده‌ای می‌باشد.

یکی از اهالی روستای دهلق به خبرنگار آوای فامنین گفت: تردد خودروها و کامیون‌ها در محور باریک اصله_کاج به گونه‌ای شده است که حتی اهالی روستا برای رفت و آمد فرزندان به مدارس هم نگران هستند.

از اهالی روستای اصله به عنوان روستای پرجمعیت در این محور با جمعیتی بیش از 2000 نفر مطالبه جدی برای تعریض این جاده را از دست‌اندرکاران دارند، وی گفت: درسال‌های اخیر سه نفر از اعضای خانواده‌ام از جمله پدر و دو برادر در این محور دچار حادثه و از فوت شده‌اند و مطالبه ما از مسئولین این است که با توجه به حادثه‌خیز بودن این محور برای روستاها تاکنون تعریض اثربخشی در جاده صورت نگرفته و در الویت کاری قرار گیرد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار