آخرین اخبار

25. بهمن 1402 - 14:24   |   کد مطلب: 27783
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین:
تولید ۳۷۰ تن ماهی در شهرستان فامنین
مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: ۵۰ استخر دومنظوره پرورش ماهی با ظرفیت سالیانه ۳۷۰ تن در صنعت شیلات در شهرستان فامنین فعال است.

منصور خزایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی آوای فامنین بیان داشت: در جهت ترویج مصرف آبزیان ومعرفی مزایای استفاده از ماهی در  خانواده ها اولین جشنواره طبخ ماهیو آبزیان در روستای نگارخاتون در شهرستان فامنین برگزار شد. 

مدیر جهاد کشاورزی فامنین اظهار داشت: این جشنواره با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اهالی روستای نگارخاتون در سالن ورزشی این روستا برگزار شد.

وی ادامه داد: جشنواره روستای نگارخاتون و جشن انقلاب در ازای تولید و فرهنگ سازی مصرف ماهی در سفره خانواده ها صورت گرفت که  افزایش سرانه مصرف آن به عنوان وعده غذایی در نظرگرفته شود.

خزائی عنوان کرد: جشنواره طبخ آبزیان و نمایشگاه تولیدات صندوق های خرد زنان که روستایی در روستای نگارخاتون از توابع بخش مرکزی فامنین با تعداد قابل توجهی شرکت‌کنندگان در اولین جشنواره طبخ ماهی در شهرستان استقبال شد

وی اشاره کرد: در بخش مرکزی و بخش پیشخور از توابع شهرستان فامنین ۵۰ استخر پرورش ماهی با تولید سالیانه بیش از ۳۷۰ تن در صنعت شیلات، ماهی پرورش می دهند. 

وی تصریح کرد: مصرف ماهی در شهرستان فامنین در سطح پایین بوده و ما باید در شهرستان برای تولید بیشتر آبزیان و ماهی از برگزاری جشنواره، دوره های آموزشی و تبلیغات در سطح روستا دریغ نکنیم تا در آینده نزدیک یکی از قطب‌های تولید ماهی در استان گردد. 

انتهای خبر/ح

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار