آخرین اخبار

29. دى 1402 - 13:58   |   کد مطلب: 27703
امام جمعه فامنین گفت: جامعه تحول‌گرا زمانی روبه تحول است که مردم در عرصه‌های سرنوشت ساز حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان اشاره نمود و گفت: هفته پیشرو روز ولادت باسعادت آقا امیرالمؤمنین ( ع ) و روز پدر می‌باشد و باید بدانیم پدران در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند وو باید جایگاه و عظمت پدر در خانواده مستحکم و تقویت شود.

امام جمعه فامنین افزود: مصادیق تقوای اجتماعی این است که انسان حال همسایگان خود را مراعات کند و از آنها غافل نباشد و مخصوصاً در این ماه و ماه‌های پیشرو نباید از همسایگان غافل باشیم.

وی گفت: در دیدار امامان جمعه با رهبر معظم انقلاب بیانات ارزشمندی اشاره شد که حضور در انتخابات صرفا یک تکلیف نیست بلکه حق مردم است.

غفاری بیان داشت: یکی از مهمترین این عرصه‌ها حضور در انتخابات است و حضور پرشور مردم در این عرصه موجب کسب عزت، اقتدار، امنیت و رشد در عرصه‌های مختلف می‌شود.

امام جمعه فامنین تصریح کرد: دشمن در جنگ رسانه‌ای القا می‌کند حضور مردم اثری ندارد که اینطور نیست، همین حضور در پای صندوق‌های رای باعث عزت و اقتدار شده است.

وی بیان داشت: تعبیر زیبای رهبری معظم در خصوص حاضر بودن مردم در انتخابات می‌باشد و این باعث تقویت جمهوری اسلامی می‌شود و این روزها می‌بینیم دشمن دست و پا می زند.

امام جمعه شهرستان افزود: هیمنه دشمن شکسته شده است و در مقابل مردم غزه و مردم یمن احساس حقارت می‌کنند و این درس را از شما مردم یاد گرفتند که در مقابل دشمن باید ایستاد و دنیا فهمیده است که باید در مقابل استکبار جهانی بایستند‌‌.

غفاری تصریح کرد: شمه‌ای از قدرت و اقتدار نیروهای نظامی را در روزهای اخیر مشاهده شد و این حرکت غرور آفرین که موجب مباهات انسان‌های آزادی خواه گردید.

وی بیان داشت: به چه کسی و با چه خصوصیتی رای دهیم! ائمه جمعه و مسئولین اجرایی حق را ندارند که مصداق را به شخصی بدهند و هیچ کسی که مسئولیت اجرایی و سیاسی دارد حق ندارد وارد مصادیق شود و برای پاسخ این سوالات باید به شاخص‌های امامین انقلاب رجوع کنیم.

نماینده ولی فقیه در فامنین اظهار داشت: شاخص‌های نماینده تراز انقلاب در پنج محور اول اخلاقی و شئون نمایندگی، دوم عملکرد و تخصص، سوم سیاسی، چهارم اقتصادی و پنجم اعتقاد و التزام عملی است. در محور اخلاقی و شئون نمایندگی که امامین انقلاب فرمودند رعایت اخلاق و آداب اسلامی در مباحث می باشد،
رعایت اخلاق تبلیغاتی‌ و ندادن وعده‌های نشدنی به مردم است.

علی غفاری اضافه کرد: وظیفه نماینده دادن وعده عمرانی و پروژه در منطقه و حوزه انتخاباتی نمی‌باشد و این کار مسئولین اجرائی و دولت بوده و وظیفه نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد وزرا است و طرح مسائل مهم حوزه انتخابیه خودشان در مجلس می‌باشد. مردمی بودن یکی دیگر از شاخص‌های نماینده تراز انقلاب می باشد و در کنار مردم بودن و حضور مستمر در بین مردم داشتن که باعث تشخیص مسئله‌ها می‌شود.

وی متذکر شد: روز ۱۳ رجب روز ولادت امیرالمؤمنین و روز پدر می‌باشد و برنامه‌ریزی برای معتکفین انجام شده است و در سال قبل حضور دانش آموزان در اعتکاف حضور پرشور بود و امسال نیز امیدواریم این حضور را شاهد باشیم.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار