آخرین اخبار

25. دى 1402 - 12:29   |   کد مطلب: 27687
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین گفت: حضور پرشور و مشارکت مردم بیدار شهرستان فامنین در پویش غربالگری دیابت و پرفشاری خون باعث شد در استان پیشتاز باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» آرش مفرح ذات  با اشاره به آمار شرکت کنندگان در پویش غربالگری دیابت و پرفشاری خون مرکز بهداشت و درمان شهرستان فامنین با غربالگری ۹۶ درصد از جمعیت گروه هدف رتبه نخست را بین ۹ مرکز بهداشت تابعه دانشگاه دارد و درگزین با ۹۴ درصد و بهار با ۸۹ درصد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان افزود: از مجموع ۲۷۵۴۹ نفر که در شهرستان فامنین مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، ۲/۲ درصد مبتلا به دیابت و ۳ درصد مبتلا به پرفشاری خون شناسایی شده اند.

وی اظهار داشت: ۲۶ درصد در مرحله پیش فشار خون (مستعد ابتلا به فشارخون بالا) و ۲۸ درصد نیز در مرحله پیش دیابت ( مستعد ابتلا به دیابت) قرار دارند که لازم است به منظور پیشگیری از ابتلائ قطعی به این بیماری‌ها به پزشک یا تیم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت مراجعه و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

مفرح‌ذات در پایان ضمن تشکر از همراهی مردم فهیم و شریف شهرستان با این پویش، از افرادی که تا کنون برای کنترل قند و فشار خون خود مراجعه نکرده‌اند خواست تا در فرصت باقیمانده ( پایان دی ماه) به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و یا بیمارستان مراجعه و تحت غربالگری رایگان قرار بگیرند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار