آخرین اخبار

23. دى 1402 - 18:03   |   کد مطلب: 27680
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به عزم جدی کشاورزان استان در حوزه پرداخت زکات گفت: ۷۹۳ روستا از روستاهای استان زکات پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از جهاد کشاورزی استان همدان، رضا بهراملو در شورای زکات استان همدان با اشاره به پراخت قابل توجه زکات در استان اظهار کرد: ۷۹۳ روستا از روستاهای استان زکات پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزان و تلاشگران عرصه امنیت غذایی در استان در حوزه پرداخت زکات همت دارند افزود: در برنامه‌های ترویجی و آموزشی پرداخت زکات تبیین می‌شود به طوری که در اولویت برنامه‌های فرهنگی استان به شمار می‌رود‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگر یادآور شد: ۴۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم استان بود که از این میزان ۴۱۰ هزار تن خرید تضمینی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه گندم از محصولات غالب استان است تصریح کرد: سالانه ۱۵۰ هزار هکتار جو در اراضی استان کشت می‌شود.

بهراملو در ادامه به خشکسالی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از گندم و جو استان به دلیل خشکسالی قابل برداشت نبود از همین رو کشاورزان خسارت سنگینی محتمل شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی باغات انگور ملایر برآورد شد خاطرنشان کرد: با وجود این شرایط کشاورزان استان در پرداخت زکات عزم جدی داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پایان یادآور شد: پرداخت زکات فریضه دینی است و باید در راستای ادای این مهم تلاش همگانی صورت گیرد به ویژه که زکات پرداختی زکات پردازان صرف اموری چون پرداخت جهیزیه، ساخت منزل محرومان و کمک هزینه مددجویان می‌شود.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار