آخرین اخبار

8. دى 1402 - 14:53   |   کد مطلب: 27632
امام جمعه شهرستان فامنین گفت: انتخابات پیشرو با مشارکت حداکثری و با بصیرت برگزار شود و فرزندانمان را با استدلال و تفکر درست برای شرکت در انتخابات یاری کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فامنین گفت: باید تابوت‌های مجازی را با استدلال و قرآن از ذهن و روح فرزندانمان بیرون کنیم و یکی از اصول شیوه تربیتی که نباید از آن غافل بود، اصل استدلال می‌باشد.

 

امام جمعه شهرستان فامنین افزود:  ۹ دی­ماه ۱۳۸۸ روز فراموش نشدنی و با عظمت در تاریخ ایران اسلامی است که در این روز قدرت خداوند متعال نمایان گردید و بازهم مثل همیشه فتنه­‌های دشمن با هدف آسیب به انقلاب بی‌نتیجه ماند.

 

وی بیان داشت: در روزهای بحرانی جوهره و ماهیت انسان‌ها آشکار می­‌شود و در این بستر است که رویش‌ها و ریزش‌ها نمایان می­‌گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: مناسبت­های بعدی ۱۲ و ۱۳ دی­ماه مصادف با رحلت و شهادت دو بزرگ مردی از مردان میدان مقاومت در سنگر فکر، اندیشه، علم و جهاد، علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی است.

غفاری ادامه داد: مکتب علمی علامه مصباح یزدی باعث شکل گیری مکتب شهید سلیمانی شد.

امام جمعه فامنین با اشاره به انتخابات پرشور در یک کشور گفت: انتخابات فرصتی برای ایجاد تحقل (تفکر) در جامعه است و قرآن بیان می‌کند اگر می‌خواهید تحول در جامعه اتفاق بیفتد باید خودتان حرکت کنید و شاخصه‌های رهبران انقلاب برای ما تراز و سنجش است.

وی افزود: ترفند‌هایی که دشمن برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات در نظر گرفته و در بستر رسانه انجام می‌شود، عبارتند از : برجسته سازی کلید واژه تحریم انتخابات و بازنشر آن توسط عده‌ای تجزیه طلب در داخل، دوم: القای دروغین بی اثر شمردن رأی مردم. سوم تحریف حس نارضاریتی مردم از عملکرد نامناسب بعضی از مدیران. چهارم بسط‌­دادن ناکارآمدی بعضی از مسئولین به ضعف نظام مقدس انقلاب اسلامی. پنجم: القای ناکارآمدی کاندیداها و ترور شخصیت نیروهای انقلابی. همه این تحرکات در راستای ناامید سازی مردم و در نتیجه مشارکت حداقلی مردم در انتخابات می‌باشد.

وی در ادامه به نمازگزاران علی‌­الخصوص قشر جوان توصیه کرد که هوشیار باشید و در عرصه رسانه با بصیرت عمل کنید. باید حواسمان باشد دشمن از واکنش‌های ما بر علیه خودمان استفاده نکند و باید از تخریب یکدیگر پرهیز کنیم.

وی در پایان متذکر شد: تلاش‌ و توطئه‌­های دشمن را در عرصه انتخابات خنثی کنیم و با گرامی‌داشت یاد شهید والامقام سردار سید رضی موسوی که اخیراً توسط اسرائیل به شهادت رسیدند، گفت: امیرالمومنین از شهدا به عنوان عزت دین نامبرده است و ما هرچه شهید بدهیم زنده‌تر می‌شویم و یاد شهدای عزیز فراجا که توسط نیروهای خودباخته به درجه شهادت نائل شدند را گرامی­داشت.

انتهای خبر /ح

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار