آخرین اخبار

3. دى 1402 - 14:20   |   کد مطلب: 27610
فرماندار فامنین در جمع اهالی روستای امیرآباد با بیان اینکه اولین دوره برنامه دیدار مردمی با اهالی روستاهای بخش مرکزی با حضور در امیر آباد پایان یافت، گفت: توجه به فرهنگ روستاها در برنامه‌ریزی‌‌های شهرستان اولویت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»، فرماندار شهرستان فامنین در ادامه برنامه دیدار مردمی با اهالی روستاها و بررسی مشکلات با حضور مدیران شهرستان در روستای امیر آباد گفت: امروز آخرین ده گردشی در بخش مرکزی انجام شد و تنها ۴ روستا تا پایان دور اول این برنامه در شهرستان  باقی مانده است.

سید روح الله حسینی افزود: باید از ظرفیت های موجود در  برنامه های فرهنگی روستاها استفاده شود زیرا اهمیت برنامه های فرهنگی در روستاها کمتر از مسائل عمرانی و اقتصادی نیست.

وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی جایگاه بالاتری از مسائل دیگر دارد و تاکید  بر اهتمام لازم در مباحث فرهنگی دارم.

حسینی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی روستا‌‌ گردشی بحث مشارکت است چرا که در هر روستا مشارکت وجود داشته باشد مشکلات آن روستا زودتر حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت آسفالت ریزی معابر روستا در نظر گرفته شده است و کارهای خوبی در این روستا در حال انجام است.

فرماندار اضافه کرد: در حوزه اشتعال مهارت آموزی و سبک زندگی نیز کارهای خوبی در این روستا انجام شده است. احداث زمین چمن مصنوعی و اصلاح و بازسازی دیوار مدرسه شهید سهرابی در اولویت های این روستا است که با کمک بنیاد علوی شهرستان این کارها انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: لازم است از ظرفیت افراد صاحب نفوذ در روستاها استفاده شود و هرجا حس مشارکت و همراهی و پشتیبانی در مردم روستا وجود دارد کار آن روستا با رونق بهتری در حال پیشرفت است

حسینی با یادآوری اینکه غفلت از مسائل فرهنگی در روستاها باعث مشکلات اساسی می شود، افزود: فرهنگ مبنا و اساس رسد و پیشرفت است و اگر فرهنگ به حاشیه رود رشد و تعالی واقعی میسر نخواهد بود.

فرماندار با تأکید بر پاسداری از فرهنگ‌های اصیل ادامه داد: روستا محل رشد و نمو فرهنگ عمومی است و این فرهنگ‌ها که با تائید اسلام همراه است باید حفظ شود.

وی درباره مصوبات برنامه دیدار مردمی با روستائیان اظهار داشت: ۵۲۰ مصوبه تاکنون در ده گردشی ها بوده که بیش از ۲۶۵ مصوبه اجرایی شده و ۹۵ مصوبه در حال اجرا است و ۱۷۰ مصوبه نیز نیاز به طرح در کمیته برنامه ریزی و تامین اعتبار دارد.

شایان ذکراست : مرتضی هوشیار مدیر بنیاد علوی استان همدان نیز در این برنامه گفت؛ در حوزه مسکن ۸۰۰ میلیون بلاعوض به منازل مسکونی در حال احداث در روستای امیرآباد پرداخت شده است و در بحث اشتغال نیز این بنیاد آماده پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی و دارای مدرک می باشد.

سید روح الله حسینی فرماندار شهرستان فامنین به همراه آقای ربانی ارشد بخشدار مرکزی، آقای هوشیار رئیس بنیاد علوی استان، مهندس شیخی جانی رئیس اداره توزیع برق شهرستان، مهندس فاضل رئیس اداره بنیاد مسکن، مهندس صادقی رئیس اداره حفاظت از منابع آب، مهندس ابراهیم خانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، دکتر رضایی جاویدان معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش، مهندس نقوی سرپرست مخابرات، آقای عاشوری رئیس اداره ورزش و جوانان، مهندس مرادی معاون اداره آب و فاضلاب ، مهندس افتخاری کارشناس جهاد کشاورزی، مهندس مرادی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ضمن حضور در روستای امیرآباد به بررسی مشکلات این روستا با حضور اعضای شورای اسلامی، دهیار و اهالی روستا پرداختند

در این برنامه شورا و دهیار روستا به بیان مشکلات این روستا پرداخته و هر یک از رؤسای ادارات شهرستان به بیان فعالیت های انجام شده در خصوص موارد مطروحه پرداختند.

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار