آخرین اخبار

21. آذر 1402 - 11:46   |   کد مطلب: 27593
خط تولید انسولین نسل جدید (انسولین ترکیبی کوتاه‌اثر و طولانی‌اثر) با حضور رئیس سازمان غذا و دارو افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل  از شهروند،  سیدحیدر محمدی در مراسم تولید نخستین انسولین نسل جدید در کشور گفت: «به استناد آمار‌های سازمان بهداشت جهانی از بیماری دیابت، حدود ۹۰ درصد از جمعیت دیابتیک دنیا از دارو‌های خوراکی این بیماری استفاده می‌کنند و حدود ۱۰ درصد نیز مصرف کننده انسولین تزریقی هستند.»

 

وی با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری‌های مزمن پرهزینه در دنیا و از جمله ایران است، گفت: «اکثر کشور‌ها و دولت‌های توسعه‌یافته هزینه‌های زیادی را صرف درمان دیابت می‌کنند. به طوری که بخشی از هزینه‌ها برای پیشگیری، در حوزه بهداشت مصرف می‌شود و بخشی هم برای درمان است. البته امروزه دنیا بیشتر به سمت پیشگیری از این بیماری در حال حرکت است.»

 

معاون وزیر بهداشت به پویش ملی سلامت خانواده در ایران و غربالگری دو بیماری فشارخون و قندخون که از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در حال انجام است، اشاره کرد و ادامه داد: «در کشور پویشی برای شناسایی افراد دیابتیک و فشارخون بالا و یا افراد در معرض خطر این بیماری در حال انجام است که اقدامی در راستای پیشگیری و درمان به موقع این بیماری‌هاست. سال گذشته متفورمین بیشترین تولید و مصرف را در دارونامه کشور داشته است. بنابراین پرمصرف‌ترین و پرتیراژترین دارو از نظر تولید، متفورمین بوده است.»

انتهای خبر/.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار